Economia

Infraestructures

L’aeroport de Girona podria ser la quarta pista del Prat

Un estudi encarregat a la universitat britànica de Cranfield conclou que això serà possible quan es construeixi el baixador del TAV a Vilobí d’Onyar

Un estudi sobre el futur de l’aeroport de Girona conclou que el baixador del TAV és clau perquè Vilobí d’Onyar es converteixi en un complement per al de Barcelona i s’impulsi com una quarta pista del Prat. L’estudi encarregat per l’Ajuntament de Girona a la Universitat britànica de Cranfield subratlla que la connexió amb l’alta velocitat doblarà l’àrea d’influència de la terminal gironina i farà que 5,1 milions de persones, quan hagin d’agafar un avió, hi puguin arribar en un temps màxim d’una hora. El document alerta que el Prat està “acostant-se a la seva capacitat màxima” i que Girona està molt lluny dels 7,2 milions de passatgers potencials que pot assumir.

L’any passat, per les terminals de Barcelona van passar 44,1 milions de passatgers, cosa que fa que estigui tan sols a un 14% d’allò que pot absorbir (55 milions de passatgers). En canvi, la terminal de Vilobí rep només un 23% dels passatgers que podria arribar a tenir –el 2016 va tancar amb 1,6 milions de passatgers.

L’estudi també subratlla que a Catalunya el mercat aeri està “dominat” per les línies de baix cost i les rutes “de curta distància” (amb Europa). A més, la Universitat de Cranfield també posa en relleu que tan sols un 7% dels passatgers que passen pel Prat fan servir aquest aeroport com a hub per a connexions internacionals. “Això vol dir que l’aeroport de Girona té l’oportunitat de contribuir de manera més important al sistema aeroportuari català”, diu l’anàlisi. Però, perquè això passi, Cranfiel ja avança que cal millorar-ne l’accessibilitat.

L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, va assegurar que la connexió amb l’alta velocitat serà “un revulsiu” per a l’aeroport de Girona. Sobretot perquè el TAV afavorirà que molta més gent pugui desplaçar-se en menys temps. “Els quilòmetres entre casa seva i l’aeroport ja no són una barrera mental per als passatgers, ara ho és l’estona que triguen fins a arribar a la terminal”, va dir. Per això, l’estudi analitza l’àrea d’influència de l’aeroport de Girona. Diu que si en aquests moments hi ha 2,52 milions de persones que en una hora poden arribar a Vilobí per agafar l’avió, amb el baixador aquesta xifra es duplica fins als 5,1 milions.

Madrenas ja va avançar ahir que l’estudi s’enviarà al director de l’aeroport, a la Generalitat, a l’AGI i a la Cambra de Comerç de Girona. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, va posar en relleu la necessitat que el baixador del TAV pugui ser una realitat el 2018. “Després d’uns anys negres, tenim el vistiplau del ministre de Foment per tirar-lo endavant; confiem que aquest 2017 sigui l’any definitiu per al projecte i que ja tinguem baixador amb vista al vinent”, va concloure.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

La reducció de la jornada i la plena ocupació centren les reivindicacions sindicals de l’1 de Maig

barcelona
economia

El govern regula el lloguer de temporada per evitar “la picaresca” que frena la baixada de preus

barcelona
GIRONA

L'ATA Xifra en 1.900 milions les indemnitzacions per la nova llei dels HUT

GIRONA
ECONOMIA

Campanya publicitària per atraure turistes internacionals i de proximitat

GIRONA
economia

El Govern va fer retirar 1.339 anuncis d’allotjaments turístics il·legals durant el 2023

barcelona
TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI