Economia

comerç

noves tecnologies

Només el 13% del petit comerç tarragoní té botiga en línia

La demarcació de Tarragona és la que té el percentatge més baix de Catalunya de petits comerços amb venda per internet

Segons un estudi, el 20% dels establiments que no ofereixen aquest servei té pensat fer-ho l’any vinent

El comerç electrònic encara és a les beceroles a les comarques de Tarragona. Segons un estudi fet per la consultoria J3B3 Economics sobre el sector, només el 12,8% dels petits establiments comercials tarragonins –de menys de deu treballadors– tenen botiga en línia. És la demarcació amb el percentatge més baix de Catalunya. Entre els comerços que sí que ofereixen aquest servei, hi ha clars exemples d’èxit en el negoci, com és la botiga Blue Denim de Tarragona, que comercialitza marques de roba exclusives que han cridat l’atenció de clients d’arreu, alguns de tan coneguts com els jugadors de futbol Messi i Neymar, que en són clients habituals gràcies a internet.

Segons els resultats per demarcacions, a Barcelona ascendeix al 27% el percentatge de comerços que utilitza internet com a canal de venda, seguit de Girona (24%) i, a més distància, Lleida (14,5%) i Tarragona, que no arriba al 13%. Amb tot, segons les conclusions de l’estudi, el 32% dels comerços catalans que encara no venen a internet té pensat fer-ho l’any que ve, i els de Tarragona i Lleida són els que tenen més present fer-ho (20%). “La majoria de botigues que tenen una plataforma de comerç electrònic ben treballada aconsegueixen un 10% de la facturació a partir d’aquest canal”, apunten.

En el cas de Blue Denim, situada al carrer Pere Martell de Tarragona, actualment, la meitat de les vendes les fan per internet. Tot va començar fa poc més de tres anys. Les xarxes socials ja eren un puntal bàsic per al responsable del comerç, Fernando Gutiérrez. I, a poc a poc es va donar a conèixer, fins que la parella de Messi li va enviar un Whatsapp interessant-se per la roba. Ara, tres anys després, Messi, Neymar, Suárez, Iniesta i molts altres cracs del futbol són clients seus a través de la botiga en línia. “La setmana que ve mateix he d’anar a Barcelona a portar roba a diversos futbolistes que me l’han demanada”, explica Gutiérrez. Per ell, “la venda per internet és la clau”. Com també ho és alimentar diàriament les xarxes socials: “Cada dia s’han de mantenir actualitzats Instagram i Facebook”, apunta el responsable d’aquest establiment, que va ser guardonat amb els primers premis Fòrum Comerç de Tarragona. “Tenim vendes a tota Europa, i fint i tot a l’Argentina i a Mèxic”, hi afegeix Gutiérrez, que també diu que molts clients d’arreu de Catalunya es desplacen a Tarragona per emprovar-se la roba in situ, a la botiga. De fet, l’estudi sobre el sector assenyala que l’adopció del comerç electrònic “no és garantia de més vendes, però sí de major productivitat en el negoci”.

LA FRASE

La venda per internet és la clau; i Instagram i Facebook s’han de mantenir actualitzats dia a dia
Fernando Gutiérrez
Responsable de la botiga Blue Denim de Tarragona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

estats units

El nen prodigi de les criptomonedes, condemnat a 25 anys de presó

barcelona

Lloguers impagables

Barcelona

Els lloguers dels ‘expats’

Barcelona
estats units

La xarxa social de Donald Trump es dispara un 54% en el seu primer dia en borsa

barcelona
ECONOMIA

Sabadell lidera l’acompanyament perquè les empreses no tanquin per manca de relleu

SABADELL
unió europea

La UE acorda eximir els petits agricultors de sancions i controls mediambientals

barcelona

Ajudes per plantes de biogàs a les petites i mitjanes explotacions

vilobí d’onyar
estat espanyol

El govern espanyol compra un 3% de Telefónica a través de la SEPI

barcelona
TURISME

Més reserves per Setmana Santa i amb més antelació a la demarcació de Barcelona

BARCELONA