Economia

TANTXTANT

Andalusia i el corredor mediterrani

Un any després que un grup d’interès econòmic del País Valencià i de Catalunya es reunís a Tarragona per reclamar l’acceleració del corredor mediterrani, la pressió per a aquesta infraestructura europea tan bàsica ha rebut una empenta des del sud de l’Estat. En una reunió celebrada a CadisBarrios (Cadis) fa menys d’un mes, s’ha afegit al clam que s’impulsi d’una vegada l’eix ferroviari de mercaderies i de passatgers l’empresariat andalús. Per no fer enfadar Madrid, en l’acte es va defensar el corredor mediterrani com una infraestructura de caràcter circular, que hauria de completar el conegut model radial, que, com tothom sap, té Madrid com el melic de l’Estat espanyol i continua el seu desenvolupament de manera imparable, mentre l’eix és en via morta. En qualsevol cas, benvinguda sigui l’enèsima reclamació, en aquest cas amb la singular incorporació dels empresaris andalusos.

Que el corredor es faci ràpid i que passi per la Mediterrània té moltes virtuts, entre les quals que permetrà integrar encara més l’economia espanyola amb la UE, permetrà descarregar de camions unes autopistes molt saturades, i que serà bo per al medi ambient. Potser finalment, amb el suport andalús, serà més fàcil que s’acceleri, per quatre raons: en primer lloc perquè del recorregut mediterrani Andalusia era l’única comunitat afectada que faltava, després que Múrcia, el País Valencià i Catalunya anessin a l’una; en segon lloc perquè la reivindicació ha deixat d’estar formalment liderada pels catalans, la qual cosa li dona més possibilitats d’èxit a Espanya; en tercer lloc perquè Andalusia és la comunitat amb més població de tot l’Estat i, per tant, un territori on es poden recollir molts vots; i en quart lloc perquè en paraules d’un dels intervinents a l’acte, el corredor és un deute històric de l’Estat. A veure si ara anirà de bo. Pel que pugui ser, bon lector, esperi’s ben assegut.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Consell Regulador del Cava admetrà raïm de fora de la DO pels efectes de la sequera

vilafranca del penedès
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona
economia

El Govern autoritza a Circuits de Catalunya a adjudicar la gestió a Fira de Barcelona

BARCELONA
Xina

L’economia xinesa creix un 5,3% en el primer trimestre

barcelona