Economia

Empreses

Florette

El verd creu en Catalunya

Les vendes de la navarresa Florette al territori representen el 30% del total a l’Estat espanyol i el català ja és el seu principal mercat

Els plans de futur són intensificar la seva presència

Els catalans s’han demostrat uns bons consumidors d’amanides i representen ja una tercera part del negoci de la companyia navarresa Florette, segons explicava a aquest diari Fermín Aldaz, director comercial i de màrqueting de la companyia de verdures envasades. L’empresa, que l’any 2017 va tancar amb unes vendes de 181 milions d’euros, reconeix que el negoci a Catalunya concentra el 30% del total (poc més de 54,3 milions d’euros de facturació) i que el consum dels catalans arriba fins als 18 milions d’unitats de productes Florette a l’any. “Els catalans són uns grans consumidors d’amanida –explicava Aldaz– i Florette hi està doblement vinculada a través dels consumidors però també dels proveïdors.” Anualment, Florette compra a diferents productors catalans un total de 2,5 milions de quilos de productes, entre els quals destaca l’escarola arrissada i la llisa, l’espinac o la bleda, però també fruites com ara la poma i altres verdures. A banda, en materials auxiliars i de suport (que van des del plàstic de l’envasat de les amanides fins a les salses o complements), cada any es compra a diferents empreses catalanes per valor de fins a 7 milions d’euros. La companyia comercialitza el 100% de les seves referències a Catalunya i està present a les principals cadenes de distribució.

Florette, que no descarta operacions corporatives a Catalunya, estaria oberta a noves adquisicions, tot i que Fermín Aldaz no va voler avançar res en aquest aspecte. “Els nostres plans de futur són intensificar la nostra presència econòmica a Catalunya. Tenim un gran interès en el mercat català i en el desenvolupament econòmic i social del seu mercat”, explicava Aldaz. A banda del mercat català, també les zones del nord i del centre d’Espanya són una prioritat per a Florette.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Campanya publicitària per atraure turistes internacionals i de proximitat

GIRONA
economia

El Govern va fer retirar 1.339 anuncis d’allotjaments turístics il·legals durant el 2023

barcelona
TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona