Mataró, destí modernista

Turisme de Barcelona i els operadors turístics posen en marxa una ruta que passarà per Mataró. Els visitants podran conèixer el modernisme de la capital del Maresme, després anar de compres a La Roca Village i, finalment, veure de prop el Circuit de Catalunya, a Montmeló

Tres destins per a una ruta turística: Mataró, la Roca del Vallès i Montmeló. L'extensa oferta turística de Barcelona permet la possibilitat d'anar d'excursió i visitar ciutats com ara Figueres, amb l'emblemàtic Teatre-Museu Dalí, i Girona; conèixer de prop algunes bodegues del Penedès; apropar-se a Vic i passejar pel seu centre històric, o descobrir la muntanya sagrada de Montserrat i la població costanera de Sitges; i ara s'afegeix una altra ruta. La sortida s'ha batejat amb el nom de Fórmula 1, compres i modernisme i convida els incansables turistes a endinsar-se al Circuit de Catalunya de Montmeló, gratar-se la butxaca a la conegut botiga de fàbrica (outlet) de La Roca Village i explorar el llegat modernista de Mataró.

«Feia temps que treballàvem per aconseguir que la ciutat formés part d'algun dels circuits turístics que ofereixen els operadors turístics i els agents de viatges a Catalunya», explica la presidenta de l'Institut Municipal de Promoció Econòmica, Alícia Romero (PSC). I, finalment, s'ha fet realitat. La capital del Maresme serà la primera parada d'aquesta nova ruta que s'ofereix des del Catalunya Bus Turístic. Els turistes tindran l'oportunitat de conèixer Mataró a través d'una de les seves joies, el modernisme, i en especial l'obra de Josep Puig i Cadafalch. Passejant, descobriran la botiga La Confianza, el Mercat del Rengle, el Saló de Sessions de l'Ajuntament i dues joies més indispensables: la Casa Coll i Regàs i la recentment rehabilitada Nau Gaudí. Com que les excursions obren la gana, els afamats visitants també faran un tast dels productes locals i obtindran descomptes en productes de marxandatge turístic a la botiga Mataró, a l'oficina de turisme, on es facilitarà també l'aparell d'audioguia que permet fer el circuit en quatre idiomes.

La durada de l'excursió és d'un dia sencer i es pot fer tots els dissabtes fins al mes d'octubre. El preu és de 69 euros i es pot contractar als hotels de Barcelona, de la Costa de Barcelona Maresme, de la Costa del Garraf, a les agències de viatges i a través de diversos operadors turístics. A més de Mataró, la ruta, que surt i acaba a la Ciutat Comtal, inclou la visita guiada al Circuit de Catalunya i una parada obligada a La Roca Village. «Aquest nou producte turístic ens dóna valor afegit a la ciutat, dóna a conèixer els nostres tresors modernistes i permetrà que l'oferta comercial de Mataró també en surti beneficiada», apunta Romero.

Una aposta creixent

L'aposta de Mataró per convertir-se en un destí turístic comença a donar fruits. Segons les dades que recull l'Ajuntament, durant l'estiu passat, l'oficina de turisme i el punt d'informació del front marítim van atendre 14.480 persones. Aquesta xifra representa un increment del 15,8% pel que fa als usuaris de l'estiu de l'any anterior. Les estadístiques mostren que pel que fa a la procedència, la majoria dels que consulten les oficines són de la ciutat, però també s'apunta que el 18,4% són estrangers i que les principals procedències dels visitants són França, Regne Unit i Itàlia. Tot i que encara són xifres discretes, l'Ajuntament treballa per incorporar nous atractius que van des de l'oferta lúdica nocturna fins a les activitats vinculades amb la mar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona