Reviscola el debat sobre l’ampliació de l’aeroport
L’aeroport de Barcelona-el Prat encadena creixements de manera sostinguda i el seu sostre de capacitat és a tocar. El mes d’agost passat va registrar un trànsit de 35 milions de passatgers, un 5% més que l’any passat, i la tendència no s’atura. El president de l’Associació de Línies Aèries (ALA), Javier Gándara, va demanar ahir un debat “assossegat, sense línies vermelles ni posicions inamovibles” sobre l’ampliació de l’aeroport barceloní. “És un tema que no és senzill i que té moltes implicacions”, reconeix Gándara, que considera que la taula de discussió ja s’ha de fer i que hi han de participar tots els ens implicats i la societat civil catalana. “El president d’Aena va plantejar fa uns dies quatre alternatives possibles i totes tenen els seus avantatges i inconvenients”, va dir el president d’ALA. Entre les possibles opcions, hi hauria la utilització de l’aeroport de Girona com una pista secundària del Prat. “S’hauria de veure què en pensen els consumidors d’utilitzar la infraestructura de Girona com una pista més de Barcelona, quan estan acostumats a volar a un aeroport que està tan a prop”, opina Gándara. Sobre el tancament de bases anunciat per Ryanair –a Girona, Tenerife, Gran Canària i Lanzarote-, Gándara creu que “és una desgràcia per als treballadors”, però pensa que la connectivitat de l’aeroport gironí pot veure’s afectada mínimament.