Pla a Llagostera d’enfortiment del comerç
El repte és ampliar el temps de visita aprofitant l’atracció dels ‘outlets’
Un dels trets diferencials en el sector comercial de Llagostera és el pol d’atracció dels outlets existents al municipi. Un pla encarregat a l’empresa Focalizza per definir línies estratègiques per potenciar el comerç i el turisme constata que aquests outlets generen uns hàbits repetitius que consoliden compres provinents d’altres municipis de la demarcació i també de l’àrea de Barcelona.
En aquest sentit, el pla proposa fomentar l’ampliació del temps de visita dels compradors al municipi. Segons detecta el pla, prop del 70% d’aquest perfil de comprador d’outlet visita Llagostera per recomanació d’amics i familiars i un terç tenen previst fer un àpat a la localitat després de les compres, però no així visitar altres punts d’interès.
A més, de les accions proposades en el pla, hi ha la singularització de la imatge comercial exterior dels establiments, la millora de la senyalització dels recursos comercials i turístics, la potenciació del model de fires existents o la creació de paquets que vinculin comerç, estades i gastronomia.
El pla es va realitzar a partir d’enquestes a peu de carrer dirigides a aconseguir informació relativa als hàbits comercials dels visitants i dels llagosterencs.