PERE LAYMON PUBILL

DIRECTOR GENERAL

«El líder ara és més líder»

Diu que després de la crisi la marca blanca ja no tornarà a baixar i que la política de Mercadona de potenciar-la ha beneficiat tothom

–La crisi ha portat a un augment del consum de marca blanca o del de marca pròpia?
–«L'Estat espanyol s'ha convertit en aquests darrers dos anys en el primer consumidor de marca blanca, amb un 37% del consum, quan fa quatre o cinc anys érem a la cua i els països nòrdics n'eren els primers consumidors, amb un 34% o 35%. Crec que en la història del consum no hi havia hagut mai un canvi tan radical en tan poc temps. És evident que la crisi ha accelerat tot el procés.»
–Però quan s'acabi la crisi el consum de marca blanca tornarà a baixar?
–«Pot baixar un 2% o un 3% però no crec que ho faci més. El consumidor ha provat el producte i en tots aquests mesos l'ha ratificat i ja és difícil que torni enrere. A més, el projecte que va iniciar Mercadona el 2008 potenciant la marca blanca ha fet que el consumidor entengui molt millor les marques blanques i que les accepti i apreciï. I d'això també se n'han beneficiat la resta de marques blanques. Ara la gent no mira la marca de distribuïdor com fa uns anys i no tothom que consumeix marca blanca té problemes econòmics. La troballa d'un producte de qualitat a un bon preu s'ha convertit en tema de debat. És fins i tot un tema de moda.»
–Les marques líders com suporten la crisi?
–«El líder ara és més líder que fa dos anys. Penso, però, que després de la crisi les primeres marques en sortiran reforçades. Les marques amb categories més baixes quedaran pel camí a canvi de la marca de distribució que ja està ocupant aquest lloc. Això és degut al fet que els lineals no són extensos i el que és lògic és que els supermercats potenciïn les seves marques.»
–Vostès també creixen en marca pròpia?
–«Apostem per la marca pròpia només per omplir els segments que no aporten valor. Apostem pel fabricant que està fent investigació i llancem productes que no tenim coberts pel fabricant.»


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat