Economia

Economia

Ryanair planteja acomiadar uns 3.000 treballadors per fer front a la crisi del coronavirus

L’aerolínia de baix cost avisa trigarà almenys mig any a retornar l’import dels vols cancel·lats per la pandèmia

Michael O’Leary considera “il·legals” les ajudes que alguns estats donen a les aerolínies de bandera

Ryanair prepara una reestructuració per afrontar els efectes de la crisi del coronavirus que pot suposar prescindir de 3.000 treballadors, l’equivalent al 15% de la plantilla. En declaracions a la cadena britànica BBC, el director executiu de la companyia aèria, Michael O’Leary, ha detallat que la retallada de llocs de treball afectaria sobretot pilots i tripulants de cabina. A més, no descarta que hi hagi una reducció de fins al 20% per a la resta del personal. A més, el procés podria comportar el tancament d’algunes bases de l’aerolínia de baix cost irlandesa.
O’Leary ha defensat que aquestes retallades són “el mínim” que necessiten per “sobreviure els propers 12 mesos”. No obstant això, ha avisat que si en el futur no es troba una vacuna per al coronavirus SARS-Cov-2 (Covid-19), “en el futur és possible que haguem d’anunciar més retallades i més profundes”.
El conseller delegat de Ryanair ha avançat que donaran més detalls dels plans de l’empresa l’1 de juliol.
D’altra banda, l’empresari s’ha compromès a retornar l’import de tots els bitllets cancel·lats arran de la pandèmia, però ha avisat que poden trigar fins a 6 mesos a fer efectius aquests reemborsaments. O’Leary ha justificat que la companyia treballa per processar 25 milions de devolucions amb un personal reduït. En qualsevol cas, ha insistit que “qui vulgui una devolució en efectiu, rebrà un reemborsament en efectiu”.
Ryanair estima que l’aturada de l’activitat aèria a Europa com a conseqüència de la pandèmia li repercutirà en unes pèrdues de més de 100 milions d’euros al primer trimestre de l’any, i encara més durant el segon. O’Leary ha explicat que l’aerolínia de baix cost tenia uns 4.000 milions d’euros de liquiditat en el moment que va irrompre el Covid-19 que ara intenta “gestionar intel·ligentment” per poder sobreviure com a empresa.
En aquest sentit, ha criticat els ajuts que alguns països europeus estan fent a les aerolínies de bandera, com Alemanya amb Lufthansa, França amb Air France o Itàlia amb Alitalia. O’Leary ha qualificat “d’il·legals” aquests ajuts estatals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona