Economia

Preocupació a Molló per la collita de patates d’enguany

No és un conreu que necessiti molta aigua, però l’escassetat de pluges a la zona ha estat històrica

Han iniciat la recol·lecció de tubercles, que a la vall de Camprodon té característiques pròpies

Els productors de patates de la vall de Camprodon estan preocupats per les afectacions que la sequera pugui tenir sobre aquest conreu, molt apreciat per les característiques de gust i textura que els transmet la terra i l’altitud i que es comercialitza sota la denominació Trumfes de la Vall de Camprodon. Es tracta d’una hortalissa que no necessita gaire aigua per al creixement, però les circumstàncies de manca de pluja a la zona durant l’estiu han estat excepcionals. Com que, a diferència d’altres conreus, les patates, trumfes a la zona, no són visibles, els pagesos no poden saber quines característiques tenen. Només, han pogut arrancar algunes plantes i, majoritàriament, la mida és més reduïda de la que pertocaria. No saben tampoc si tot plegat tindrà efectes sobre la producció. Les qualitats organolèptiques, no obstant això, sí que són les mateixes de sempre. El president de la cooperativa ramadera de Molló, Josep Pastoret, ha remarcat, tanmateix, que, al final d’aquesta mateixa setmana podran concretar les característiques de la collita, que s’intensificarà aquesta setmana.

Can Illa, can Pastoret i El Carol de Molló, el Collell i mas Marxant de Llanars i el Sayol i la Riba de Vilallonga de Ter són les set explotacions que conreen Trumfes de la Vall de Camprodon. Ho fan d’acord amb un reglament de consens que estipula que la llavor ha de ser certificada, el cultiu ha de ser higiènic per rotació de terres, el maneig d’acord amb el cicle de la planta, la manipulació acurada i l’ús de fitosanitaris de baixa toxicitat. Es venen amb sacs de 5, 25 i 40 quilos i les Trumfes de la Vall de Camprodon formen part de la marca Productes del Ripollès.

LA DATA

10.09.22.
és el dia en què
se celebra la Fira de la Trumfa a Molló, on es poden comprar les primeres patates de la temporada.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Agbar critica la falta de previsió davant la sequera

barcelona
ECONOMIA

Entren en vigor els acords comercials post-Brexit del Regne Unit amb Austràlia i Nova Zelanda

BARCELONA

El BCE alerta que persisteix la “fragilitat” de l’economia a l’eurozona

barcelona

Els deures del Barça

Profesor economía y empresa Universitat de Girona, emprenedor i expert en gestió de crisis i desenvolupament de negoci

El Cercle elogia el “compromís amb el progrés social” de Josep Piqué

Barcelona

Griffiths confia que l’avançament d’eleccions no afectarà el segon Perte de l’automoció

barcelona

La dada provisional d’inflació mostra una frenada fins al 3,2%

barcelona

Obramat crearà 185 llocs de treball a Sabadell

barcelona

La defensa del client financer pot acabar en via morta per l’avançament de les generals

barcelona