Economia

estats units

La Fed puja els tipus un quart de punt i els situa en el nivell més alt des del 2007

És el desè increment consecutiu en catorze mesos

La Reserva Federal insinua una pausa

La Reserva Federal (Fed) dels EUA ha tornat a apujar els tipus d’interès en un quart de punt, situant-los en una forquilla d’entre el 5% i el 5,25%. Tot i les sacsejades dels últims mesos al sistema financer, el banc central nord-americà ha aprovat aquest dimecres la desena pujada consecutiva de tipus en catorze mesos, argumentant que la inflació “encara es manté elevada” i que cal continuar “atents” als possibles riscos que se’n derivin, informa l’ACN.

Amb aquest darrer increment, que marca el camí al BCE, els tipus als EUA se situen en el seu nivell més alt des del setembre del 2007, informa Financial Times.

En el comunicat difós després de la reunió de dos dies, l’organisme regulador que presideix Jerome Powell no fa referència si aquesta podria ser l’última pujada abans de fer una pausa per l’estabilitat del sistema financer, però sí que per primer cop en mesos la nota no inclou la frase que diu que “podria ser apropiat algun ajustament addicional” per controlar la inflació. Un canvi de llenguatge, segons els mitjans econòmics especialitzats, que podria indicar que la Fed aviat podria fer aquesta pausa en la seva agressiva campanya d’enduriment de la política monetària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Unió de Pagesos fa balanç de l’any agrari marcat per la sequera

barcelona

Pimec presenta 35 propostes als grups parlamentaris

barcelona

Torna el Saló de l’Ocupació amb més de 110 activitats

barcelona

Els càmpings, units per seguir allargant la temporada

girona

El cabàs del mercat s’ha encarit un 30,8% en dos anys, segons l’OCU

barcelona

Tap Tap Food inverteix set milions d’euros en una nova planta a Sant Joan les Fonts

sant joan les fonts

L’IPC estatal torna a pujar al setembre fins al 3,5% per l’electricitat i els carburants

barcelona

Les llars catalanes han pagat 280 euros més d’IVA els últims dos anys

barcelona

Som Energia vol captar 3 milions d’euros per construir dues plantes solars a Ponent

barcelona