Economia

Les petites i mitjanes empreses turístiques de Girona tenen poca maduresa digital

És el resultat d’un estudi encarregat per l’Ajuntament dins el projecte ’Menja’t Girona’, finançat amb els Next Generation

Les petites i mitjanes empreses turístiques de Girona tenen un “nivell bàsic” de maduresa digital. És el resultat d’un estudi encarregat per l’Ajuntament dins el projecte ’Menja’t Girona’, finançat amb els Next Generation. L’anàlisi, informa l’ACN, conclou que les pimes tenen “camí de millora” en aspectes com la ciberseguretat, el posicionament o l’ús de tecnologies per automatitzar processos. Així, situa les pimes al segon nivell de digitalització, amb una puntuació de 38,48%. Per subsectors, el més madur és el de les agències de viatges i el menys, la restauració. La vicealcaldessa i regidora de Promoció Econòmica, Gemma Geis, ha exposat que l’estudi ha servit per posar fil a l’agulla i dissenyar formacions específiques adaptades a les necessitats.

La representant de Local Soluciones Digitales, Júlia Micaló, responsables de l’estudi, ha detallat que han fet enquestes a una seixantena de petites i mitjanes empreses de la ciutat per fer l’anàlisi quantitatiu i ho han completat amb entrevistes a experts i representants del sector per al qualitatiu. Així, han obtingut la radiografia del nivell de digitalització del sector (amb puntuacions individualitzades per subsectors) i han elaborat un seguit de recomanacions per fer el recorregut de millora que han detectat.

L’estudi estableix quatre nivells possibles per maduresa digital: molt bàsic, bàsic, mitjà i alt. Les pimes turístiques de Girona han obtingut una puntuació mitjana de 38,84%, situant en un “nivell bàsic” de digitalització: “Són empreses que comencen a utilitzar la digitalització i l’automatització, a través de canals habilitats per tercers i usen eines digitals bàsiques”. En comparació amb una anàlisi feta a l’estat espanyol, les petites i mitjanes empreses de la ciutat estan lleugerament per sobre perquè el global estatal és del 31,2%.

La restauració, menys digitalitzada

L’informe avalua la situació de les pimes dividint-les en subsectors, i aquí hi ha diferències en la digitalització segons l’àmbit de treball. Així, la maduresa digital de les agències de viatges és la més elevada (45,08%), seguides per les activitats complementàries (44,83%), els allotjaments (42,83%) i les activitats guiades (31,35%). La nota més baixa és la del sector de la restauració, que obté un 28,31%.

En restauració, l’estudi detecta que més del 70% dels enquestats no utilitzen el màrqueting digital i més del 60% consideren que no fan ús dels canals de comunicació digital per interactuar amb els clients.

En altres subsectors que treballen amb dades personals sensibles, com les agències de viatges o els allotjaments, l’informe també proposa formacions concretes sobre ciberseguretat.

Geis ha posat el focus en que les dades aporten “rigor” i fan una radiografia fidedigna de l’estat i les necessitats del sector i això permet dissenyar polítiques públiques adequades. De fet, ha concretat que ja hi ha les inscripcions obertes per a un seguit de formacions impulsades per l’Ajuntament i elaborades específicament per a les petites i mitjanes empreses, atenent les necessitats detectades per l’estudi en matèria de digitalització.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Maria Sabaté
Cap de Màrqueting i Comunicació de BIONTE

“Bionte neix per donar un plus amb innovació a la nutrició animal”

El pressupost de la Diputació creixerà un 10% el 2024
Tarragona

El pressupost de la Diputació creixerà un 10% el 2024

tarragona

Els premis Cambra 2023 guardona empreses de tres comarques gironines

SANT FELIU DE GUÍXOLS

Posen en valor la figura de l’economista

girona
CONFLICTE LABORAL

Protesta de treballadors de Comforsa

CAMPDEVÀNOL

Seat calcula produir a Martorell un 9% més de cotxes el 2024

barcelona
SOCIETAT

Castelló celebra 125 anys obrint l’únic obrador de xuixos del món

GIRONA
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Calviño aconsegueix els suports per presidir el Banc Europeu d’Inversions

barcelona
economia

Principi d’acord entre el hub que ha de substituir Nissan i els sindicats per a 600 contractes a partir de l’1 de febrer

barcelona