Economia

economia

Inicien l’avaluació ambiental de l’estació del TAV a l’aeroport

La proposta passa per allargar les vies de la instal·lació tècnica de la línia d’alta velocitat

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha començat l’avaluació ambiental per a l’estudi informatiu de l’estació del TAV que hi haurà a l’Aeroport de Girona - Costa Brava. Segons recull l’ACN, aquest procés es culminarà amb la tramitació de la declaració d’impacte ambiental i permetrà l’aprovació definitiva de l’estudi informatiu, un pas previ a dissenyar la nova infraestructura. L’expedient planteja que l’estació del TAV es faci en el terme municipal de Vilobí d’Onyar a través de la prolongació de les vies de la instal·lació tècnica que hi ha actualment en la via d’alta velocitat i que passa molt a prop de l’aeroport de Girona. A més, es construirà una passarel·la per a vianants que connectarà l’estació de trens amb la terminal aeroportuària.

Després de tancar el procés d’informació pública, el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha iniciat l’avaluació ambiental de l’estació dl TAV que es projecta a l’aeroport de Girona. Es tracta d’una infraestructura que s’inclou dins del Pla Director de l’Aeroport de Girona - Costa Brava amb l’objectiu de connectar aquest aeroport i el de Barcelona amb un tren d’alta velocitat que tindrà un trajecte de 40 minuts. Això permetria guanyar en competitivitat entre les dues infraestructures aeroportuàries en un moment en què l’aeroport del Prat està arribant al límit de la capacitat operística i el de Girona està reactivant l’activitat.

Ara, el tràmit ambiental que inicia el Ministeri de Transports derivarà en la declaració d’impacte ambiental necessària per tancar l’estudi informatiu i avançar en el disseny de la nova estació. En aquest sentit, el projecte que planteja l’Estat espanyol és construir una estació del TAV en el terme municipal de Vilobí d’Onyar, a 600 metres de l’aeroport de Girona.

En concret, l’estudi planteja prolongar les vies de la instal·lació tècnica que hi ha actualment en el corredor d’alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa i la construcció d’un edifici en la situació més propera a l’aeroport. Es tracta de la segona alternativa que es presentava a informació pública que l’estudi informatiu publicat a finals de març ja preveia com a la “millor” opció. La connexió entre l’aeroport i l’estació de tren es farà amb una passarel·la per a vianants que uneix la terminal gironina amb el vestíbul de l’estació del TAV.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Ajuts de 53 milions per modernitzar les xarxes de regadius

Barcelona
economia

Males perspectives per a la collita de cereal de secà

Sarroca de Lleida
GIRONA

La demarcació baixa dels 30.000 aturats el mes de maig

GIRONA
economia

Francisco Oller preveu créixer el 2025 i reincorporar el personal acomiadat

cassà de la selva
economia

L’ocupació marca un nou rècord històric amb més de 3,8 milions d’afiliats

barcelona
societat

Prioritat per al producte local i que pugui competir d’igual a igual, les demandes

barcelona

L’empresa Francisco Oller presenta un ERO per fer fora 39 treballadors

cassà de la selva
ECONOMIA

La pedregada de dissabte arrasa 1.500 hectàrees de vinyes de l’Alt Penedès

Vilafranca del Penedès
economia

Més de 5 milions de turistes fins a l’abril, un 16,3% més que fa un any

Barcelona