Economia

estats Units

La Fed deixa sense canvis els tipus d’interès

És la cinquena vegada consecutiva que la Reserva Federal manté el preu del diner en una forquilla del 5,25% al 5,5%

Powell creu que els tipus han arribat al màxim i que pot ser adequat baixar-los aquest 2024

La Reserva Federal (Fed) dels Estats Units d’Amèrica (EUA), ha anunciat aquest dijous en un comunicat que els tipus d’interès continuaran en la forquilla del 5,25% al 5,5%, seu nivell més alt des de 2001.

El Comitè Federal de Mercat Obert (FOMC, en anglès) ha acordat per unanimitat mantenir el preu del diner sense canvis per cinquena vegada consecutiva.

Els membres de l’òrgan encarregat de decidir la política monetària han considerat que no és “adequat” reduir els tipus d’interès fins que no hi hagi la certesa que la inflació “es mou de manera sostenible cap al 2%”.

La Fed insisteix que el seu objectiu és “aconseguir la màxima ocupació” i que la inflació se situï en una taxa del 2% “a llarg termini“. “Les perspectives econòmiques són incertes i el Comitè segueix molt atent als riscos d’inflació”, afegeix.

L’entitat assenyala que a l’hora de considerar qualsevol canvi, el Comitè “avaluarà acuradament les dades entrants, l’evolució de les perspectives i el balanç de riscos”.

Més a prop d’una baixada

El president de la Fed Jerome Powell, ha apuntat que l’actual política monetària restrictiva podria haver arribat al seu cim i els tipus d’interès podrien començar a baixar en algun moment d’aquest 2024.

“Creiem que la nostra taxa probablement estigui al seu punt màxim per a aquest cicle d’ajustament i si l’economia evoluciona en termes generals, com s’espera, probablement serà apropiat començar a reduir la moderació en algun moment d’aquest any”, ha explicat en la roda de premsa posterior a la una reunió de dos dies del FOMC.

Powell ha puntualitzat que les decisions es prendran “reunió a reunió”. L’economista ha advertit que la política monetària es relaxa massa o massa aviat, la inflació podria pujar. Ha afegit que si la decisió es pren massa tard, es poden provocar “danys innecessaris a l’ocupació”. És per això que ha insistit que el banc central vol “anar amb cura”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona

Un Consell de Conselleres per canviar “la cultura empresarial patriarcal”

Barcelona
societat

El govern preveu oferir la finestra única als pagesos aquest mes de maig

barcelona
economia

Foment i el sector immobiliari rebutgen la regulació del lloguer de temporada

GIRONA

La taxa d’atur s’enfila al 12,47% a la demarcació el primer trimestre d’any

economia

L’atur continua pujant el primer trimestre amb 12.800 desocupats més

barcelona
ECONOMIA

El termini per reclamar despeses hipotecàries comença en anul·lar-se la clàusula abusiva

BARCELONA
GIRONA

El Govern aprova ajuts a la pagesia per valor d’11,4 milions d’euros

La CGT de Correus denuncia falta de personal en una desena de barris