Empreses

Les (Wii)illes Medes

Cosmonaut és un dels cinc desenvolupadors de videojocs per a Nintendo a tot l'Estat

El petit estudi català també començarà a treballar per a un altre gran nom: Playstation

Ens capbussem per explorar el fons marí i anar a la recerca d'un tresor. Sense mullar-nos, des de casa i, per arrodonir-ho, descobrint les meravelles de les illes Medes. Això és possible gràcies al videojoc Dive: The secret of Medes Island, amb nom de pel·lícula d'aventures i amb esperit català en un món que vinculem amb creadors del Japó o dels Estats Units. Aquest joc és l'estrella d'un petit estudi de desenvolupament, Cosmonaut Games (marca creada el 2009 per l'empresa 46TSM), nascut fa deu anys a Cerdanyola del Vallès.

El director general de Cosmonaut, José Antonio Giacomelli, explica que és un joc de pressupost baix (140.000 euros) i “desenvolupat en mig any”. No és habitual que a Catalunya o a l'Estat espanyol hi hagi iniciatives similars: “Vam viure una època daurada amb els 8 bits de Spectrum, però després vam passar anys de sequera. Darrerament, però, s'ha encès de nou la llum”, diu Giacomelli, i Cosmonaut és un dels que han premut l'interruptor. I en part, gràcies al canvi de tendència en la forma de vendre els jocs. “Abans –explica–, anaves amb el teu joc a fires i a publicadors, i et podies passar un o dos anys treballant per acabar no sortint”. En els darrers anys, això ha millorat gràcies a la distribució digital i en línia de jocs (amb plataformes que van des de la videoconsola fins a l'Iphone, passant per tota l'oferta d'internet). En el cas d'Apple, apunta que fins i tot qualsevol particular pot pagar una quota per ser-ne col·laborador, cosa que explica que actualment existeixin 300.000 aplicacions per als seus suports. El problema, però, és “que pots passar només unes hores a la llista de novetats”, per la qual cosa cal invertir en màrqueting. El principal canal de venda per a Cosmonaut són les botigues que tenen les consoles (com ara WiiWare), tot i que molts usuaris ho desconeixen, i que permeten comprar i descarregar directament el joc.

46TSM va començar desenvolupant màquines recreatives i després ja va passar a publicar jocs i màquines com el Super Trivia IV o la Mind Master. Quan van crear Cosmonaut, ja es van orientar cap als videojocs a través del servei WiiWare de Nintendo. “Som fanàtics dels jocs –diu Giacomelli–, i ara complim el somni de crear-ne i vendre'ls a tot el món”. Nintendo els va concedir una llicència de desenvolupador oficial, un honor que no tenen més de 150 empreses a tot el planeta, de les quals només cinc són espanyoles. Cosmonaut, a més, també s'acaba de convertir en desenvolupador oficial per a Playstation.

El primer joc ja com a Cosmonaut va ser el 5 Spots Party, una versió del clàssic joc de trobar diferències, que va representar un petit èxit a través de WiiWare després d'haver-se popularitzat uns anys abans per a PC. Va ser llavors que es van plantejar el Dive, un joc “per a públic més hardcore, amb reptes, aventures i acció”, diu Giacomelli. Van optar per un tema sense oferta a Wii com és el submarinisme, i l'octubre del 2009 van iniciar la preproducció (espais, guió, música, tipus de controls i un llarg etcètera del que pot semblar gairebé un film de Hollywood) i el van acabar el mes de març del 2010. La idea era situar el joc en deu illes diferents, com ara les Caiman, les Tortuga, les Bermudes, Santorini i, com a quota catalana, les Medes, fet que els va dur a contactar amb la Generalitat per si volia col·laborar per promoure aspectes turístics. I així va ser, ja que amb el suport del Patronat de Turisme de la Costa Brava i d'altres entitats vinculades al món del submarinisme, al Dive es troben dos nivells situats a les Medes, un vaixell que es diu Costa Brava, reproduccions de fauna i flora de la zona i fins i tot un tresor del monestir de Martí I l'Humà. Tampoc hi falten obstacles per al protagonista, com ara pops gegants, taurons o barracudes, tot i que això ja no és gironí. Giacomelli destaca que aquest interès també l'ha facilitat el fet que els videojocs, des de fa mig any, són considerats bé cultural estatal i explica que ha rebut bona acollida entre usuaris i experts (hi ha webs on veritables frikis, en el bon sentit de la paraula, en parlen meravelles) i fins i tot han rebut correus de gent interessada en la banda sonora (composta per El Topo Negro) i d'entitats turístiques de Madeira i les Caiman.

El nou projecte, el tercer de Cosmonaut, serà Inkub, un joc dels anomenats de torres de defensa. L'Inkub serà una proposta multiplataforma, des de WiiWare fins al PC, passant per l'Iphone, l'Ipad o qualsevol estri d'Apple.

Cinc empleats i obrint mercat nou

Cosmonaut, tot i mantenir la seva independència, és una branca del grup multinacional MGA, nascut fa 30 anys i dedicat a les màquines escurabutxaques i recreatives, als salons d'oci (els Golden Park i New Park són seus) i a crear màquines per a tercers. Segons el director general de Cosmonaut, José Antonio Giacomelli, en el seu moment MGA va voler “canviar la imatge d'aquells antics locals de joc foscos”. Cosmonaut (va néixer com a marca el 2009) forma part de la quarta pota d'MGA, la firma 46TSM, tot i que rep poca inversió i s'autofinança. Dóna feina a cinc persones, factura 200.000 euros i “serveix també per obrir mercats nous com ara els casinos on line i els jocs de PC, després de la crisi dels parcs d'oci”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a

TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona