Economia

Vulpellac té el primer clúster estatal de comerç electrònic

El viver d'empreses Nexes ha posat en marxa l'agrupació empresarial d'Ecommerce Empordà que permet unir esforços i recursos a un total de 22 empreses del Baix Empordà i de Girona

Un total de 22 empre­ses que comer­ci­a­lit­zen a tra­ves d'inter­net for­men part del clúster Ecom­merce que han creat a Nexes, que és el viver d'empre­ses i cen­tre de nego­cis de Fora­llac. Es tracta de la pri­mera agru­pació empre­sa­rial de comerç electrònic que hi ha a l'Estat espa­nyol. El clúster es va posar en fun­ci­o­na­ment a final d'octu­bre, amb empre­ses pro­ce­dents de diver­ses pobla­ci­ons del Baix Empordà i Girona que, gràcies a la seva inte­gració al Clúster Ecom­merce Empordà, acon­se­guei­xen més bones con­di­ci­ons amb els proveïdors, el trans­port urgent dels pro­duc­tes, amb les enti­tats bancàries pels paga­ments amb TPV, emba­lat­ges, fotògrafs, agència de patents i mar­ques, bufet d'advo­cats, ges­to­ries, tra­duc­ci­ons... “Per a un empre­ne­dor que comença, és fantàstic tenir una bona oferta de trans­port”, explica el gerent de Nexes, Quim Gudayol, que ha acon­se­guit un bon tracte, per exem­ple, amb Seur pel que fa al trans­port urgent. En aquests casos, a Nexes fan l'acord amb el proveïdor del qual es bene­fi­ci­a­ran les empre­ses agru­pa­des en aquest clúster. Amb la unió dels esforços i recur­sos, els inte­grants del clúster poden ser més com­pe­ti­tius. “Tenim un acord, per exem­ple, per a l'allot­ja­ment web amb Ser­veis Web de Girona”, explica Quim Gudayol que recorda que les empre­ses paguen una quota simbòlica anual per for­mar part del clúster, que és de 15 euros pels qui estan situ­ats física­ment a Nexes, i de 55 pels que no ho estan.

La inte­gració al clúster també els per­met par­ti­ci­par en un total de sis ses­si­ons de for­mació a l'any dedi­ca­des a l'Ecom­merce –la pri­mera sessió va ser sobre posi­ci­o­na­ment obert– i també bene­fi­ciar-se de sor­ti­des con­jun­tes, com per exem­ple la pro­pera visita a la fira de comerç electrònic, Eshow, que es farà a Bar­ce­lona a mit­jan març.

LA XIFRA

1
per cent de ràtio de conversió
és la mitjana, cosa que implica que 1 de cada 100 visites al web esdevé compra.

LA FRASE

L'objectiu és anar agrupats per poder pactar amb empreses subministradores
Quim Guadayol
GERENT DE NEXES

LA DATA

26.10.11
És quan
es constitueix Ecommerce Empordà per tal de defensar interessos de les empreses de comerç electrònic.

Des de perfums fins a rutes turístiques

Les empreses que formen part del clúster venen diversos productes o serveis, com bicicletes, roba, menjar preparat, perfums, il·luminació, mobles, productes per gossos, activitats turístiques...Uns quants exemples de les empreses del clúster són: Biotactex, Barbacoas, 3 Iperfumes, Mybikecenter, Notepreu, Captiva-t, Pimop, Ecobike, Globus Empordà, i Fitor Forestal, entre d'altres. Es tracta d'empreses vinculades a poblacions de la zona, com Palamós, Pals, Torroella de Montgrí, Palafrugell, Calonge, la Bisbal o Girona, gestionades tant per homes com dones d'edats compreses entre 30 i 45 anys de mitjana. Pel que fa a les empreses, segons destaca Gudayol, la majoria –un 60%– encara només s'anuncien en català i castellà– “Encara falta el pas d'anar a l'estranger, però algunes acaben de començar”, explica Gudayol, que recorda que algunes empreses es van crear entre el 2010 i el 2012 i tenen entre 100 i 700 visites diàries de mitjana al web, tot i que preveuen que aquesta dada augmentarà de 500 a 1.000. Pel que fa a la proporció de conversió, que vol dir el tant per cent de les visites al web que es tradueixen en compres, normalment oscil·la entre el 0 i el 20%, explica Gudayol. En el clúster la mitjana és de l'1%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.