Economia

EMPRESA

Costa Brava Grup preveu créixer un 15% en tres anys

El grup, amb seu a Sils, ha tancat l'any amb una facturació de 188 milions d'euros

L'empresa distribuirà la seva marca de cafè a l'Estat i no descarta entrar en el negoci de les càpsules

El grup de distribució Costa Brava Grup, amb seu a Sils, va tancar el 2012 amb una facturació de 188 milions d'euros i preveu un creixement d'un 15% en els propers tres anys. CB Grup, que enguany celebra el seu vint-i-cinquè aniversari, aglutina 27 empreses catalanes distribuïdores de begudes, alimentació i productes de neteja i drogueria per al canal Horeca (hotels, bars, restaurants, empreses de càtering i petites botigues d'alimentació de Catalunya). Les empreses associades al CB Grup donen feina a 829 professionals i aprovisionen 36.364 punts de venda a través del seu propi centre logístic i dels 27 centres de distribució dels seus associats.

L'objectiu de l'empresa és continuar creixent i, per aconseguir-ho, segons va explicar ahir el seu president, Carles Pujol, centraran la seva estratègia en dos grans eixos: ampliar la cartera de clients i distribuir nous productes. Segons Pujol, volen començar a distribuir referències que necessiten fred, com ara “embotits, formatges, pernils, xarcuteria i mantegues”. Aquesta aposta pot suposar haver de fer una inversió mínima de més de mig milió d'euros per construir cambres frigorífiques al centres logístic de Sils i, també, acondiciar la flota de campions. La intenció de Costa Brava Grup és portar-ho a terme a partir del 2014.

Per aquest any, els plans de l'empresa són potenciar en el canal Horeca les seves marques pròpies de cafès i infusions (Café Crem i Ideal coffee). La firma les va adquirir el 2009 i, actualment, suposen una facturació de tres milions d'euros. I com que es tracta de producte propi, el grup també vol estendre les seves gammes arreu de l'Estat espanyol. En un principi, destinades a bars i restaurants, tot i que no descarta produir càpsules compatibles amb les cafeteres Nespresso per al consum domèstic que es puguin comprar en els supermercats.

Les distribuïdores que integren Costa Brava Grup tenen capacitat per cobrir entre 300 i 400 rutes diàries de subministrament. Amb una flota de més de 600 vehicles (dels quals, 400 són camions i la resta furgonetes) el grup logístic reparteix una extensa gamma de productes als seus clients del canal Horeca. Distribueix marques tant conegudes com Granini, Damm, San Miguel, Font Vella, Nestlé, Gallina Blanca, Borges, Vins i Licors Grau o Cacaolat.

Pel que fa a la planta del Grup Costa Brava de Sils, factura 16 milions d'euros i dóna feina a 20 treballadors. Té una superfície de 11.000 m2 i disposa de 2.500 referències.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
GIRONA

La CGT de Correus denuncia falta de personal en una desena de barris

GIRONA
economia

El Banc Sabadell guanya 308 milions el primer trimestre, un 50% més que l’any passat

barcelona

Unió de Pagesos considera un “pedaç” el decret pel control de fauna cinegètica

girona
Unió Europea

TikTok suspèn el programa de punts de la versió ‘Lite’

Barcelona

Èxit de participació del XXV Fòrum Industrial

girona
economia

Menys burocràcia en els plans d’estalvi d’aigua per ramaders i agricultors

barcelona
Estats Units

Aproven la llei que podria suposar la prohibició de TikTok als EUA

Barcelona
economia

La reducció de la jornada i la plena ocupació centren les reivindicacions sindicals de l’1 de Maig

barcelona
economia

El govern regula el lloguer de temporada per evitar “la picaresca” que frena la baixada de preus

barcelona