Economia

Mas reivindica que els inversors continuen veient Catalunya com a “país d'oportunitats”

Destaca el creixement del país com a pol d'atracció comercial a Europa

El president de la Generalitat inaugura l'ampliació de la Roca Village, que tindrà 40 botigues més i 6.500 metres quadrats

El pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat Artur Mas ha inau­gu­rat aquest diven­dres l'inici de les obres d'ampli­ació de l'out­let de la Roca Village, a la Roca del Vallès. Mas ha posat aquest cen­tre com a exem­ple del crei­xe­ment pro­gres­siu de Cata­lu­nya com a pol d'atracció comer­cial a Europa. El cen­tre comer­cial s'ampliarà en 6.500 metres qua­drats i comp­tarà amb 40 noves boti­gues.

Durant l'acte de col·locació de la pri­mera pedra de les obres, el pre­si­dent ha asse­gu­rat que, mal­grat la crisi, els inver­sors estran­gers con­ti­nuen veient Cata­lu­nya “com un país d'opor­tu­ni­tats, com un país atrac­tiu de cara el futur i com un cen­tre d'atracció turística” de pri­mer ordre a nivell euro­peu, medi­ter­rani i mun­dial. Mas ha des­ta­cat que a mesura que han cres­cut les difi­cul­tats econòmiques les inver­si­ons estran­ge­res cana­lit­za­des per la Gene­ra­li­tat han “cres­cut de forma sig­ni­fi­ca­tiva”. En aquest sen­tit, ha expli­cat que la uni­tat dedi­cada a atreure inver­si­ons estran­ge­res, Invest in Cata­lo­nia, va regis­trar el 2012 un 37% més d'ope­ra­ci­ons que el 2011, any en què les inver­si­ons ja havien aug­men­tat res­pecte el 2010. “És un bon baròmetre”, ha afe­git. “Ningú de fora se la juga­ria si no veiés el futur de Cata­lu­nya clar”, ha reblat. També ha vol­gut recor­dar les diver­ses inver­si­ons estran­ge­res en el camp de la química, l'agro­a­li­mentària, el tèxtil o l'auto­moció. “S'estan pro­duint inver­si­ons que fan pre­veure que l'horitzó del país és bo”, ha sen­ten­ciat.

Turisme comer­cial

El cap del govern català ha asse­nya­lat que l'èxit de La Roca Village con­firma que s'està pro­duint un “aug­ment pro­gres­siu de la nos­tra oferta comer­cial d'atrac­tiu turístic” i ha augu­rat que aquest feno­men seguirà a l'alça. En aquest sen­tit, ha afe­git que l'aug­ment del turisme lli­gat a les com­pres i el comerç “ha cres­cut de forma sig­ni­fi­ca­tiva” i és un nou actiu del país, a més de la seva gas­tro­no­mia, cul­tura o arqui­tec­tura.

Mas ha remar­cat que els nous equi­pa­ments comer­ci­als ori­en­tats al turisme estran­ger, sumats a l'oferta comer­cial tra­di­ci­o­nal i els comerços de pro­xi­mi­tat, fan que Cata­lu­nya s'esti­gui con­ver­tint en “un dels prin­ci­pals pols d'atracció turística comer­cial al con­junt del con­ti­nent euro­peu”.

El pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat ha pre­si­dit avui l'acte de col·locació de la pri­mera pedra de l'ampli­ació de la Roca Village acom­pa­nyat del con­se­ller d'Empresa, Felip Puig, l'alcalde de La Roca, Rafael Ros, la direc­tora exe­cu­tiva de Value Retail, Desirée M.​Bollier, i el con­se­ller dele­gat de Value Retail Espa­nya, Mic­hael Gol­den­berg.

L'empresa Value Retail, pro­pietària del negoci, inver­tirà 30 mili­ons d'euros en les obres d'ampli­ació als 6.500 metres qua­drats del com­plex comer­cial del Vallès Ori­en­tal. Amb aquesta inversió pretén reforçar i donar un nou impuls al turisme de com­pres al com­plex comer­cial, pretén gene­rar 300 llocs de tre­ball direc­tes i tenir capa­ci­tat per alber­gar 40 noves boti­gues. A par­tir del 2014 la Roca Village comp­tarà amb una superfície total de 24.000 metres qua­drats, pas­sarà de les 100 boti­gues actu­als a 140 i es con­ver­tirà en el com­plex comer­cial més gran de la cadena Value Retail a nivell mun­dial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.