Economia

AGRICULTURA

Productors gironins creen la marca Nous de Girona

Fa set anys es van constituir en associació, la primera de Catalunya, i ara s'aixopluguen sota una marca per “marcar zona”

Es va presentar ahir en el marc d'una jornada que es va fer a Crespià

Els productors de nous de les comarques gironines ja tenen marca pròpia: Nous de Girona. La marca es va presentar ahir en el decurs de les sisenes jornades tècniques del conreu del noguer, que es van celebrar a Crespià,a les quals van assistir una quarantena de persones. En les jornades es va parlar sobre els problemes sanitaris dels noguers, ja que s'ha detectat per primera vegada la presència de la mosca de la nou a la demarcació. “Una nova plaga que ens pot portar molts problemes i cal estar a l'aguait”, diuen. En la jornada també es va fer un tast de diferents varietats de nous de Girona.

La idea de crear una nova marca va sortir precisament de les jornades que es van fer l'any passat “perquè es va parlar de comercialització i marques de qualitat” i els productors van arribar a la conclusió que havien de fer alguna cosa. “Vam decidir fer una marca col·lectiva per marcar una mica de zona”, va assegurar ahir el president de l'Associació de Productors de Nous de les Comarques de Girona, Josep M. Guixeras.

L'associació gironina es va crear ara fa set anys per buscar solucions conjuntes als problemes del conreu del noguer. “Les comarques gironines són una zona molt humida i això ens porta molts problemes amb fongs, bacteris i virus, entre d'altres”, va explicar. L'associació està formada per nou productors, que són el 90% dels que es dediquen a aquest tipus de conreu a la demarcació de Girona. Els nou productors conreen un total de 140 hectàrees. “És un conreu minoritari. Som pocs i per tant la producció d'aquest tipus de conreu és deficitària a Girona, però també a Catalunya i a l'Estat espanyol”, va comentar. Si cullen a primers d'octubre, “en poc temps”, si volen, ho tenen col·locat. A partir de novembre “arriba la nou francesa, perquè aquí ja s'ha esgotat” i després de la primavera “entra sobretot nou provinent de Xile”.

Des de l'associació gironina són crítics amb l'administració, la qual, segons diuen, no els dóna “gaire suport”, però també ho són amb les empreses que fan els productes per tractar les malalties del noguer. “Som pocs productors i les empreses no inverteixen gaires diners en productes i no legalitzen els productes”, va dir. El president de l'associació va reconèixer que en tècniques sanitàries els productors gironins segueixen el model francès.

LA XIFRA

9
productors
formen part de l'associació gironina de productors de nous. Conreen 140 hectàrees.

LES FRASES

Les empreses no gasten gaires diners en productes perquè som pocs productors
Josep M. Guixeras
PRESIDENT DE L'ASSOCIACIÓ
Hem detectat per primera vegada la mosca de la nou. És una plaga que pot portar problemes


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Girona

Neix un nou grup empresarial que fomentarà l’emprenedoria

Girona

Vueling pacta un conveni fins al 2025 amb tripulants de cabina i personal d’oficines

barcelona
JOSEP SANTACREU
GUANYADOR DE LES ELECCIONS A LA CAMBRA DE COMERÇ DE BARCELONA

“S’exagera el dilema entre pime i gran empresa”

barcelona

The District descarta marxar de Barcelona

barcelona

Xifra rècord de turistes als hotels durant l’agost

BARCELONA

L’economia espanyola va créixer un 0,5% durant el segon trimestre

Barcelona
economia

Refrica celebra el 75è aniversari i adquireix l’empresa Fritecno

fornells de la selva

El govern destina 6 milions a projectes de canvi estratègic a les empreses

barcelona
regne unit

El Banc d’Anglaterra manté els tipus en el 5,25%

barcelona