Economia

La interconnexió dels ports i aeroports, petició en la cimera de ciutats

El Comitè de Ciutats per a l'Alta Velocitat i la Interconnexió Ferroviària del Corredor Mediterrani es reuneix a Girona

La neces­si­tat urgent que els ports i aero­ports cata­lans, entre els quals el de Girona, esti­guin con­nec­tats entre ells i amb la fron­tera fran­cesa amb la línia d'ample euro­peu; la implan­tació de l'ample euro­peu a la línia fer­roviària con­ven­ci­o­nal que uneixi els ter­ri­to­ris de la costa (Port­bou-Cer­vera de la Marenda) i per­meti la con­nexió directa dels ser­veis de mer­ca­de­ries i poten­ciar els ser­veis regi­o­nals i de roda­lies de viat­gers, i la neces­si­tat de pla­ta­for­mes logísti­ques per a mer­ca­de­ries a l'aero­port de Girona i a Vila­ma­lla. Aques­tes són algu­nes de les deman­des inclo­ses en el mani­fest final sig­nat ahir pel Comitè de Ciu­tats per a l'Alta Velo­ci­tat i la Inter­con­nexió Fer­roviària del Cor­re­dor Medi­ter­rani, reu­nit en la setena cimera de ciu­tats, a Girona. La cimera també va recla­mar la neces­si­tat urgent de cons­truir el tram pen­dent del TAV entre Mont­pe­ller i Per­pinyà com una pri­o­ri­tat. En l'àmbit econòmic, els repre­sen­tants de les ciu­tats i aglo­me­ra­ci­ons van posar en dubte que es pugui com­plir el calen­dari de posar en fun­ci­o­na­ment el ter­cer car­ril amb ample euro­peu a tot l'eix medi­ter­rani a final del 2015 per culpa del “lent” ritme de les inver­si­ons.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.