La Unió de Llauradors denuncia una campanya ruïnosa de fruites seques amb preus de fa quinze anys

A les comarques productores se'n fa una bona collita, però els llauradors estan insatisfets pels preus baixos que les cooperatives o els compradors paguen pels productes

Els productors perceben en l'actualitat preus de fa quinze anys i és per això que la Unió de Llauradors i Ramaders del País Valencià denuncia que la campanya de recol·lecció de l'ametla resulta totalment ruïnosa, perquè amb aquest preu, ni cobreixen tan sols els costos de producció.

Actualment es paguen a 2 euros per quilo d'ametles en gra comunes i llarguetes, quan fa tan sols quatre anys, aquest preu estava situat en 5 euros el quilo. En el cas de l'ametla amb corfa d'aquestes varietats es paga actualment a 0,40 euros, quan fa tan sols quatre campanyes era d'1,20 euros.

Segons l'opinió de l'organització sindical que aglutina un gran volum de llauradors del País Valencià no hi ha diferències de preu entre unes varietats i altres, quan tothom sap que la marcona resulta molt més apreciada per la seua qualitat organolèptica i sempre ha tingut un valor superior en el mercat. Pel que fa a l'ametla de producció ecològica, el seu preu resulta pràcticament igual que el convencional.

La campanya d'ametla es caracteritza enguany per una superproducció en el conjunt de les zones productores del País Valencià. A les comarques dels Serrans, l'Alt Palància, el Racó, el Comtat, el Baix Segura, l'Alcoià, l'Alt Vinalopó, la Marina Alta, l'Alt Millars, els Ports, l'Alcalatén, l'Alt Maestrat, la Vall de Cofrents, la Canal de Navarrés i la Foia de Bunyol es preveu una collita de 8.500 tones, cosa que representa un increment del 25% sobre la campanya anterior.

La Unió assenyala que amb aquests preus resulta difícil cobrir la despesa de recol·lecció i continuar amb els treballs de manteniment del conreu durant la resta de l'any i és per això que s'opta per l'abandó de les finques i de les varietats més característiques. Una bona prova d'això, està en la sol·licitud d'ajudes per a aquest segment. Enguany han sigut sol·licitades 50.000 hectàrees quan fa cinc anys se'n van demanar 60.000.

Un problema per als productors valencians és que els preus de l'ametla a escala mundial els marca Califòrnia, amb tot el que això representa per l'actual apreciació de l'euro respecte al dòlar. Segons l'opinió de la Unió de Llauradors i ramaders del País Valencià, l'ametla valenciana conté unes qualitats molt superiors a l'estatunidenca i resulta bastant més apreciada als mercats internacionals i això s'adiu malament amb el preu que les equipara. És per això que la Unió reclama una marca nacional d'ametla amb segell de qualitat diferenciat i una campanya de publicitat capaç de salvar un sector en greu situació de desaparició.

A la comarca dels Serrans, l'Alt Palància, l'Alacantí, el Comtat, l'Alcoià, la Marina Alta, els Ports i la Plana Alta, els preus que es paguen a les cooperatives són els següents: Marcona: 0,57€ Ferranduel (b): 0,54€ Llargueta: 0,45€ Comuna: 0,42€ Ferranduel (d): 0,42€


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’impacte dels líders empresarials en la volatilitat de les accions

PROFESSOR ECONOMIA I EMPRESA UNIVERSITAT DE GIRONA, EMPRENEDOR I EXPERT EN GESTIÓ DE CRISI I DESENVOLUPAMENT DE NEGOCI
economia

Aprovada la rebaixa temporal de l’IVA del oli del 5% al 0% des de l’1 de juliol

madrid
Economia

La producció de pera caurà un 33% respecte el 2023

Lleida
Toni Bramon
President del Col·legi d’Arquitectura Tècnica de Girona (CATGI)

“La inestabilitat política ha fet disminuir la inversió pública”

Girona
TURISME

Bon pont per a l’hostaleria i inici oficiós de l’estiu

girona
ECONOMIA

Els hotels catalans superen els dos milions de persones allotjades al maig

Barcelona
unió europea

Brussel·les acusa Apple d’incomplir la llei europea de competència amb l’App Store

barcelona
Carme Ponsa
Presidenta del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme

“El Maresme turístic ha de ser més conegut internacionalment”

Malgrat de Mar
TECNOLOGIA

Implanten robots autònoms a S’Agaró Hotel

GIRONA