Economia

Aigua de Sant Aniol projecta créixer en supermercats

També ha impulsat les seves vendes en la restauració i potencia l'exportació

L'empresa va tancar el 2014 amb un 30% més de facturació, increment que espera repetir aquest any

L'empresa gironina Aigua de Sant Aniol va tancar el 2014 amb un increment d'un 30% en la xifra de negoci i amb una facturació de 3,5 milions d'euros, i de cara a aquest any preveu créixer fins a un 35% en facturació. Tot això és possible, segons va assegurar ahir el director general de l'empresa, Ferran Ribalta, per l'aposta que està fent l'empresa a reforçar la seva presència en restaurants, impulsar les vendes en supermercats i potenciar l'exportació.

En restauració, on l'empresa fa el 65% del seu negoci, s'han associat, segons Ribalta, “amb restaurants d'estrella Michelin, grups de restauració i hotels que aporten valor a la marca”.

Pel que fa als supermercats, sempre segons Ribalta, a la demarcació de Girona és on tenen força presència, però en canvi a la resta de demarcacions catalanes no hi estaven “ben representats”. “És per això que ho estem impulsant, perquè aquesta és la nostra pota més feble; normalment, en el sector de l'aigua embotellada, el 70% del negoci es fa en supermercats, i la resta, a l'hostaleria, però nosaltres tenim aquest percentatge invertit”, va dir. L'objectiu, segons Ribalta, és que la distribució en supermercats i alimentació superi el 40%.

El 90% de les vendes d'Aigua de Sant Aniol són a l'Estat espanyol, “sobretot a Catalunya”, i el 10% restant són en exportació. Actualment l'empresa ven als Estats Units i al Japó, però també està obrint mercats a Singapur, Indonèsia, Austràlia i Nova Zelanda.

L'empresa ha invertit mig milió d'euros a la planta embotelladora per millorar la capacitat productiva “i fer unes línies més eficients”. L'any passat va envasar fins a 20 milions d'ampolles i té una trentena de treballadors. Aigua de Sant Aniol envasa en format PET (plàstic) i vidre premium, des d'ampolles de 25 centilitres fins a garrafes de 5 litres, i “no fa marca blanca”, ja que són “l'única aigua d'origen volcànic de Catalunya” i “aquest és el lema” que els identifica.

LA XIFRA

3,5
milions d'euros
va facturar l'empresa embotelladora, que aquest any vol incrementar la xifra.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga