Economia

La revista de Spanair publica per error un reportatge de la Costa Brava amb una foto d'un castell del Tarragonès

El Patronat de Turisme ho ha detectat i ha demanat la retirada dels exemplars

La foto errònia prové d'un banc de fotografies i va ser adquirida per l'empresa externa que s'encarrega de la producció de la revista. «Estava mal referenciada en origen i, evidentment, no vam ser prou diligents a l'hora de descobrir que no era un entorn natural gironí», segons han comunicat els responsables de Spanair. La companyia aèria es fa responsable de l'error, lamenta «els perjudicis que pot haver ocasionat» i ha informat que al proper número de Spanorama apareixerà una fe d'errades.

El Patronat de Turisme es va posar en contacte amb la companyia quan va detectar que a la revista Spanorama d'aquest mes de setembre hi apareixia la fotografia que no es corresponia amb la destinació. La direcció del patronat va adreçar una carta al director de relacions institucionals i comunicació de la companyia aèria demanant que solucionessin el problema retirant els exemplars de la revista amb la fotografia errònia i fent una rectificació al més aviat possible. L'arxiu d'imatges del patronat va facilitar a la revista unes quantes fotografies per il·lustrar el reportatge, però la imatge errònia provenia de l'arxiu de l'empresa que la va vendre a Spanair.

La polèmica de les falses imatges

Les falses imatges ja han ocasionat unes quantes nits d'insomni al Patronat de Turisme Costa Brava Girona. En aquest tema hi ha una especial sensibilització, tenint en compte els precedents. El febrer d'aquest any es va fer públic que el Patronat de Turisme havia promocionat la Costa Brava amb una fotografia d'una platja tropical de les Bahames, procedent de l'arxiu d'una agència internacional.

El cas va deixar cua, però no es va acabar amb aquest episodi. Al cap de pocs dies, també va transcendir que un cartell commemoratiu del centenari de la Costa Brava i dels deu anys del Fòrum Gastronòmic era un fotomuntatge amb una imatge d'Austràlia.

La polèmica de les falses imatges va originar moltes crítiques i va acabar arrossegant el comissari del centenari i exgerent del Patronat de Turisme, que va ser destituït. El president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme, Enric Vilert, va voler desvincular la destitució de la polèmica de les fotos, però el cas és que va coincidir en el temps. Tota aquesta situació també va fer que es fes un front comú per donar una empenta al centenari i intentar esborrar la mala imatge ocasionada per l'afer.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
sANT ADRIÀ DE BESÒS

L’Estat traspassa a la Generalitat 60 milions pel hub audiovisual Catalunya Media City

SANT ADRIÀ DE BESÒS
economia

Fainé presidirà el Consell Social i Filantròpic de la patronal de caixes

barcelona
TURISME

Masella estrena la temporada amb la idea d’obrir tot el desnivell esquiable

GIRONA

Optimisme del sector turístic a les portes del pont

Barcelona
TURISME

Les nevades dels últims dies fan encarar el pont amb optimisme al Pirineu gironí

GIRONA
empresa

L’hostaleria gironina preveu “un bon inici” de la temporada d’hivern

GIRONA

El Suprem conclou que els ERTO per covid no computen per l’atur

barcelona
Hospitalet

El futur pavelló Gran Via de Fira de Barcelona acabarà el 2026

hospitalet de llobregat
SALUT

Denuncien les “males condicions” de la Residència Bellamar de Platja d’Aro

PLATJA D’ARO