Empreses

Bricolatge empresarial per créixer

QFPlus llança Optimus, que espera agrupar cap a 720 ferreteries en 3 anys

La cooperativa preveu augmentar les vendes un 3% aquest any

Fa un parell d'anys les cadenes de ferreteries Cifec i Cofac es van fusionar en una sola entitat, QFPlus. El naixement d'aquesta cooperativa estava lligat a dues condicions: mantenir la fortalesa econòmica de la societat i crear una marca consolidada en el sector de les ferreteries de proximitat.

I precisament, és en la consecució d'aquesta segona condició en què es treballa actualment. Al gener del 2015 QFPlus va llançar Optimus, la marca sota la qual vol que es vagin agrupant els establiments de la cooperativa, uns 450 actualment. Segons Juan Luque, director de vendes de la cooperativa, potser no hi són totes, però sí que aspiren a arribar al 90%. De moment, ja hi ha una cinquantena de ferreteries, sobretot de Barcelona ciutat, però també de Tarragona, el País Basc i Andorra, a les quals s'ha implantat la nova marca.

Però QFPlus no vol quedar-se només amb els establiments propis, sinó que preveu que bona part de les ferreteries que pertanyen a NCC, la central de compres que va fundar juntament amb altres quatre cooperatives espanyoles del sector, també adoptin la marca Optimus. Luque creu que podrien ser unes 750 botigues en tres anys.

Luque assegura que el pas que fan els establiments que passen a estar sota el paraigua d'Optimus no és només un canvi de logo i de cartellisme. També es consolidaran les marques pròpies, es portaran a terme programes de fidelització i s'instal·larà una eina virtual des de la qual es podran fer comandes, entre altres coses. La cooperativa confia que aquests canvis serveixin per consolidar el creixement de les vendes. Per a aquest any, esperen un augment de la facturació del 3% i tancar per sobre dels 450 milions. A més, QFPlus estudia un pla d'acció a Madrid, on preveu establir-se durant els propers anys, tot i que encara no hi ha cap data prevista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Una altra volta de cargol a la marca

Publicat a

ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat