Economia

Els cellers de la DO Empordà van rebre l'any passat 37.200 visitants

L'Associació Espanyola de Ciutats del Vi situa les rutes gironines en la novena posició de l'Estat en nombre de visitants, i en la segona en l'àmbit català

Els cellers de la denominació d'origen Empordà van rebre l'any passat un total de 37.200 visitants i ocupen la novena posició en el nombre de visites a cellers de l'Estat, segons l'estudi fet públic per l'Associació Espanyola de Ciutats del Vi (Acevin). El Club de la Ruta del Vi DO Empordà, impulsat pel Patronat de Turisme Costa Brava de la Diputació de Girona, es va certificar l'estiu del 2014, un cop consolidats els estàndards marcats pel manual de producte i per les respectives auditories.

L'estudi d'Acevin mostra que l'any passat el total de visitants a cellers i museus de les rutes integrades en el projecte va ser de 2,1 milions de persones, de les quals 37.200 corresponen a la Ruta del Vi DO Empordà.

Tot i no disposar de la comparació amb anys anteriors, ja que és el primer any que la ruta obté la certificació i que, per tant, recull aquestes dades rigorosament, els “resultats es valoren molt positivament i demostren la tendència a l'alça de l'enoturisme a la Costa Brava”.

D'entre les 23 rutes de l'informe d'Acevin, la DO Empordà ocupa la novena posició a l'Estat pel que fa al nombre de visites, i la segona en el territori català, gràcies als 24 cellers i els tres museus certificats que la integren. Enoturisme Penedès, amb 73 cellers i tres museus certificats, ocupa el primer lloc del rànquing de l'Estat. La segona posició l'ocupa Marco de Jerez, seguit de Ribera del Duero, Rioja Alta, Rioja Alavesa, Rias Baixas, Garnacha-Campo de Borja i Somontano.

L'estudi posa de manifest que el turisme enològic s'ha consolidat com un important complement de l'oferta turística de l'Estat espanyol. Segons el treball, aquestes rutes “representen una interessant alternativa per planificar un viatge d'estada i distància curtes i, després d'uns anys de creixement més moderat per culpa de la crisi econòmica, ara el ritme d'augment del nombre d'enoturistes es recupera i creix”.

Segons l'estudi, el cost mitjà d'una visita estàndard a cellers (visita guiada i degustació) és de 6,90 euros, i la despesa per visitant als cellers (excloent-ne el preu de l'entrada) és de 15,95 euros. Pel que fa als museus del vi, el cost mitjà d'una visita és de 3,45 euros i la despesa mitjana per visitant, de 2,96 euros. “Aquestes dades corroboren la importància del sector vinícola com a producte turístic que les diferents destinacions haurien de potenciar, promocionar i comercialitzar”, segons diu el patronat.

LA XIFRA

2,1
milions
de persones van visitar cellers i museus de les rutes integrades a tot l'Estat espanyol.

L'agost és el millor mes

L'agost és el mes en què més visites reben els cellers de la DO Empordà aprofitant el turisme que aquest mes hi ha a la demarcació. El pitjor mes és el de gener, i el fet que això sigui així sol respondre al fet que el nombre de visitants que hi ha aquest mes a les comarques gironines és molt inferior al de l'estiu i perquè, en alguns casos, s'organitzen menys activitats relacionades amb el vi. Acevin assegura en l'estudi que el turisme del vi s'està convertint en un motor per al desenvolupament turístic en moltes destinacions d'interior, especialment en els indrets on els vins estan més prestigiats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona