Empreses

monapart

Monapart preveu obrir cinc franquícies durant el pròxim 2016

La immobiliària, sorgida en plena crisi, fuig del vell concepte d'agència i posa el focus en l'experiència dels clients

Els van trac­tar de bojos. No és per menys. Llançar-se a crear una immo­biliària en plena crisi del sec­tor, al 2010, tenia molt de mèrit i “també de teme­rari”, admet Olga Sala, qui jun­ta­ment amb el seu marit José Luis Eche­varría, i Edu­ard Solé, va fun­dar Mona­part. “Vèiem que el sec­tor estava molt pola­rit­zat entre les agències de luxe i tota la resta i vam pen­sar que que­dava tot un seg­ment de públic desatès”, explica Sala.

I el mer­cat els ha anat donant la raó perquè en aquest temps, i a pesar del com­pli­cat con­text econòmic, Mona­part ha sabut créixer a con­tra­cor­rent i avui ja dis­posa d'ofi­ci­nes fran­qui­ci­a­des a Palma (2013), Ala­cant (2014) i València (2015). “En el cas de Palma ens van venir a bus­car però després hem estat nosal­tres que hem fet el pas”, explica.

De fet, el pròxim 2016 serà un any de salt ja que Mona­part pre­veu obrir cinc franquícies més a l'Estat. El seu objec­tiu són bàsica­ment les grans ciu­tats i en aquest sen­tit Sala reco­neix que Madrid és una plaça més que interes­sant per al seu per­fil de cli­ent.

La firma vol con­so­li­dar pri­mer el seu model de negoci a l'Estat abans de sor­tir a l'exte­rior. Una opció que Sala no des­carta a mitjà ter­mini “perquè el nos­tre model és molt esca­la­ble”.

Per créixer Mona­part està cen­trada també en la cap­tació de cli­ents pro­pi­e­ta­ris que els per­me­tin ampliar la seva car­tera immo­biliària. I no tot entra.

La firma busca un per­fil sin­gu­lar d'habi­tat­ges, “que no vol dir a par­tir d'un nom­bre deter­mi­nat de metres qua­drats o ubi­cats en una zona con­creta sinó sen­zi­lla­ment que tin­guin una història al dar­rere que els faci dife­rents”, explica la sòcia de la firma. Per això en el catàleg de Mona­part entra des d'un cinquè sense ascen­sor al Poble­nou a un loft indus­trial al Poble-sec. També hi ha fle­xi­bi­li­tat en els preus, poden tro­bar des d'un habi­tatge que superi el milió d'euros a pisos molt més modes­tos.

El per­fil de cli­ent com­pra­dor de Mona­part també és sin­gu­lar. “Es tracta bàsica­ment de pro­fes­si­o­nals de sec­tors cre­a­tius que donen molta importància a la imatge de la seva llar”, explica Sala. Per això la firma no ha begut de la incursió de demanda estran­gera a Bar­ce­lona, “aquest seg­ment real­ment ha estat més anecdòtic per a nosal­tres”. En tot cas Sala explica que sí han notat una millora de l'acti­vi­tat el dar­rer any, perquè la demanda es reac­tiva i perquè la seva aposta per un model dife­rent ha donat el seu fruit. “Si entres a la nos­tra web et tro­baràs històries per­so­nals dels com­pra­dors, estils de vida, nosal­tres par­lem de llars, mai d'habi­tat­ges, ens cen­trem en el cli­ent i no en les ven­des i fugim dels tòpics més cas­po­sos del sec­tor.”

Fac­tu­ració

450.000€

Tre­ba­lla­dors

19

Any de fun­dació

2010



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia