Economia

El Masnou vol atreure franquícies

L'objectiu és que arribin empreses reconegudes al municipi i que els masnovins puguin obrir nous negocis

El Mas­nou ha enge­gat un pro­jecte per atreure franquícies al muni­cipi. Amb això es vol que empre­ses reco­ne­gu­des en certs sec­tors s'ins­tal·lin al Mas­nou, alhora que els seus habi­tants puguin obrir nego­cis a un preu rela­ti­va­ment asse­qui­ble, asse­gura la regi­dora de Pro­moció Econòmica, Sílvia Folch (ERC). “La franquícia és tenir mar­ques reco­ne­gu­des al Mas­nou que atre­uen un con­su­mi­dor que no és del muni­cipi”, pre­cisa Folch.

Amb aquest objec­tiu, l'Ajun­ta­ment ha posat en marxa unes tro­ba­des entre fran­qui­ci­a­dors i deso­cu­pats. El 14 de març es va fer la pri­mera jor­nada, que es va enfo­car en el sec­tor de la informàtica. Les empre­ses Beep i La Fábrica del Car­tucho van expli­car el seu model de franquícia als mas­no­vins.

Aquesta va ser la pri­mera jor­nada, però la intenció de l'Ajun­ta­ment és fer-ne cada sis mesos i en cada una d'elles por­tar nego­cis de dife­rents sec­tors. Per deter­mi­nar les àrees de les franquícies que es pre­sen­ta­ran a les jor­na­des, relata la regi­dora, han pre­gun­tat a deso­cu­pats del Mas­nou interes­sats en aquest model de negoci.

Avan­tat­ges

Folch argu­menta que, amb una franquícia, la per­sona pot ini­ciar un negoci amb un preu assu­mi­ble, perquè hi ha un ampli ven­tall d'opci­ons. “Hi ha de molts pres­su­pos­tos, des de 10.000 euros d'inversió a 100.000 euros”, remarca. Altres avan­tat­ges, afirma, són que el fran­qui­ci­a­dor posa la matèria pri­mera i asses­sora el fran­qui­ciat sobre com i on obrir una botiga o les tendències del mer­cat, entre d'altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.