Economia

Economia

Un mallot per fer agafar consciència

l'objectiu Advertir els conductors i reduir el nombre d'atropellaments a ciclistes Disseny L'ha creat l'empresa Mercatalà, de Prats de Lluçanès

L'atro­pe­lla­ment de què va ser víctima l'exci­clista olímpic Josep Antoni Escu­redo men­tre anava en bici­cleta fa poques set­ma­nes va fer tor­nar a la pri­mera línia mediàtica la falta de res­pecte que patei­xen molts prac­ti­cants de l'esport de les dues rodes. Aquest alt índex d'acci­den­ta­li­tat va ser el que va pro­vo­car que l'empresa de Prats de Lluçanès Mer­ca­talà, espe­ci­a­lit­zada en roba espor­tiva amb dis­senys i sim­bo­lo­gia cata­lana, creés un mallot que vol cons­ci­en­ciar els con­duc­tors a la car­re­tera i recla­mar el marge obli­ga­tori de segu­re­tat entre vehi­cles i ciclis­tes d'un metre i mig: “Hi ha hagut un repunt de l'afició al ciclisme de car­re­tera, i cada set­mana rebíem notícies d'atro­pe­lla­ments per no haver res­pec­tat la distància de segu­re­tat. Vam creure que crear un con­junt dedi­cat a recla­mar més res­pecte podria ser interes­sant”, explica Joan Car­les Mer­ca­dal, gerent de Mer­ca­talà. El nou con­junt de ciclisme es carac­te­ritza pel símbol que reclama la distància de segu­re­tat ben visi­ble tant al davant com al dar­rere del mallot, com també a la part poste­rior del culot: “És d'un color groc flu­o­res­cent perquè a la car­re­tera, a certa distància, quan el mis­satge de res­pecte i el símbol encara no s'apre­cien bé del tot, els vehi­cles vegin bé el ciclista, que els cridi l'atenció”, diu Mer­ca­dal, que no des­carta ampliar pro­pe­ra­ment la gamma de colors flu­o­res­cents de la col·lecció.

Pen­sar-ho dos cops

Més enllà de ser un ves­tit de ciclista rei­vin­di­ca­tiu, a la car­re­tera també ha de tenir l'objec­tiu de cons­ci­en­ciar els con­duc­tors de vehi­cles que al damunt de la bici­cleta hi va una per­sona, i que en cas de xoc aquesta serà la més per­ju­di­cada: “Si un cotxe va amb pressa i vol fer un avançament al ciclista en un lloc estret o amb poca visi­bi­li­tat, el color i el mis­satge li han de fer recor­dar que no ho pot fer. Volem acon­se­guir que els con­duc­tors s'ho pen­sin dues vega­des abans de fer mani­o­bres que poden ser molt peri­llo­ses i que, fins i tot, poden posar fi a la vida d'una per­sona”.

El con­junt va ser pre­sen­tat el 8 de maig en la cone­guda prova ciclo­tu­rista Terra de Remen­ces, i des de la set­mana pas­sada ja es pot com­prar a través de la web www.​mercatala.​cat. L'empresa ofe­reix l'opció d'adqui­rir el ves­tit com­plet o peces con­cre­tes, com són el mallot, el culot i, fins i tot, els mit­jons, que hi són amb tres colors dife­rents: groc, verd i taronja. Mer­ca­talà ven roba amb sim­bo­lo­gia cata­lana des del 2010, i més enllà del ciclisme també ofe­reix pro­duc­tes tèxtils d'atle­tisme i natació, entre d'altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia