Economia

JOAN FONTSERÈ

DIRECTOR GENERAL DEL CIRCUIT BARCELONA - CATALUNYA

“Barcelona no pot viure d'esquena al circuit”

“Treballem per maximitzar les activitats que visualitzin el retorn de la inversió als ciutadans de la capital catalana”

“Signarem en els propers dies la renovació del Gran Premi de Motociclisme per cinc anys més”

Un any al peu del canó
Joan Fontserè no concep que una infraestructura clau com el circuit, que enguany compleix 25 anys, pugui tenir el futur en risc. Propugna l'impacte d'aquesta instal·lació sobre el territori i defensa el retorn als ciutadans de Barcelona.

Joan Font­serè va ater­rar a la direcció del Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya fa un any, i una de les tas­ques del seu equip ha estat garan­tir que tot esti­gui a punt per als dos grans moments de l'any: el Gran Premi de F1, cele­brat al maig, i el Gran Premi de Moto­ci­clisme, que es dis­puta aquest cap de set­mana i s'espera que superi els 97.000 espec­ta­dors. Font­serè va pas­sar dilluns pel pro­grama L'illa de Robin­son, d'El Punt Avui Tele­visió.

Quin impacte genera el cir­cuit?
340 mili­ons d'euros, amb un impacte amb forma de taca d'oli; a les pobla­ci­ons més pro­pe­res, Parets del Vallès, Mont­meló i Gra­no­llers, es nota més, però arriba a tota la comarca i a les ciu­tats grans pro­pe­res, com Bar­ce­lona i Girona. I són 340 mili­ons que es gene­ren més enllà dels dos grans pre­mis, perquè el cir­cuit té acti­vi­tat molts més dies l'any.
Cada any hi pas­sen 570.000 espec­ta­dors, 97.000 a la F1. Arri­ba­ran a 100.000 l'any que ve?
Aquest any, de fet, l'objec­tiu era atu­rar la dinàmica bai­xista dels dar­rers anys i això és el que hem acon­se­guit. En tot cas, estem tre­ba­llant també per totes les acti­vi­tats fora del món del motor, perquè el cir­cuit és com un reci­pi­ent gene­ra­dor de con­tin­guts, com per exem­ple obrint les por­tes cada dimarts i dijous als ciclis­tes.
Quanta ocu­pació gene­reu?
Fem més de 10.000 con­trac­ta­ci­ons tem­po­rals l'any, si les com­pactéssim en jor­na­des com­ple­tes, equi­val­drien a 2.500 o 3.000 tre­ba­lla­dors. Això en con­trac­ta­ci­ons direc­tes, a les quals s'han d'afe­gir les indi­rec­tes, que són més difícils de cal­cu­lar.
Qui­nes expec­ta­ti­ves teniu per a aquest Gran Premi de Moto­ci­clisme?
Les motos estan més arre­la­des, Cata­lu­nya és un bres­sol de cam­pi­ons, cosa que no passa amb la F1, i per això els espec­ta­dors de motos són més locals i els de cot­xes, més inter­na­ci­o­nals. Això explica que la mit­jana de des­pesa dels pri­mers sigui de 550 euros i la dels segons, de 1.500 euros.
En la F1 teniu sig­nat un con­veni fins al 2019. I amb les motos?
El con­veni acaba enguany però fa temps que par­lem amb l'empresa que ges­ti­ona el cam­pi­o­nat de motos i tenim ja tots els detalls en solfa per sig­nar en els pro­pers dies per cinc anys més.
L'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona aporta 2 mili­ons al cir­cuit, la mei­tat que el 2015...
Vam sig­nar un con­veni per 6 mili­ons d'euros, 4 van anar pel 2015 i 2 per enguany amb el com­promís de fer acti­vi­tats de con­tra­par­tida per visu­a­lit­zar el retorn de la inversió als ciu­ta­dans, com fer partícips els cen­tres ocu­pa­ci­o­nals de les ofer­tes de feina. Tre­ba­llem per maxi­mit­zar això perquè la prin­ci­pal ciu­tat de Cata­lu­nya no pot viure d'esquena al cir­cuit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia