Esports

Pedrosa fa la 'pole'

El català Daniel Pedrosa (Honda RC 212 V) ha marcat el ritme i ha fregat el rècord del circuit de Motegi durant els únics entrenaments oficials del Gran Premi del Japó de motociclisme, en els quals l'australià Casey Stoner i la seva Ducati Desmosedici han fallat estrepitosament.

Per un motiu o un altre -els pneumàtics no haurien de ser la causa principal perquè Motegi és una pista en la qual sempre han rendit a un nivell molt alt els Bridgestone-, el líder del mundial Stoner ha sucumbit a la superioritat dels seus rivals en les proves, en les quals ha acabat a 1,2 segons respecte a la "pole position" de Pedrosa i amb poc menys d'un segon respecte a l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1).

Comportament impecable
El comportament de Pedrosa ha estat impecable i tots els intents dels seus rivals per superar-lo han acabat sent infructuosos i això que el seu millor temps no ha arribat fins al final dels entrenaments, però sempre ha estat entre els més ràpids malgrat els esforços d'un altre renascut Valentino Rossi, que després de superar el trencament ahir del motor de la seva Yamaha ha aconseguit estar a l'altura de les circumstàncies en tot moment.

Polèmica amb els pneumàtics
La petició de Daniel Pedrosa d'usar els Bridgestone ha impactat els organitzadors de la competició i, després que s'hagin negat tant a Honda HRC com a Yamaha, pot ser que l'any vinent s'imposi un sol fabricant de pneumàtics.

250 cc
En els 250 cc sí que s'ha produït una bona sorpresa, perquè el japonès Shuhei Aoyama (Honda) ha aconseguit la primera "pole position" de la seva carrera esportiva mentre l'italià Andrea Dovizioso (Honda) i l'espanyol Jorge Lorenzo (Aprilia) s'han fixat tant en què feia l'altre que no han tingut temps per reaccionar davant el crono del nipó, que a més ha aconseguit un nou rècord de volta ràpida d'aquesta pista.

125 cc
En els 125 cc, Mattia Pasini (Aprilia) ha dominat les dues tandes d'entrenaments oficials i ha confirmat que és un dels pilots més ràpids, sinó el que més, quan es tracta de lluitar contra el rellotge.

En la mateixa línia de sortida que ell s'han col·locat el japonès Tomoyoshi Koyama (KTM) i els aspirants al títol mundial i companys d'equip, l'hongarès Gabor Talmacsi i l'espanyol Héctor Faubel.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.