Esports

La lluita per destronar Stoner s’obre de nit

Arrenca el Mundial 2008

Tot està a punt per a l’inici d’un nou Mundial de MotoGP, que aquest 2008 tindrà una arrencada històrica amb la disputa del primer Gran Premi nocturn, diumenge vinent a Qatar.
L’home a batre és l’australià Casey Stoner (Ducati), tant perquè és l’actual campió com per l’absoluta superioritat demostrada l’any passat –es va adjudicar el títol a falta de tres curses per al final–, mentre que el català Dani Pedrosa (Repsol Honda) i l’italià Valentino Rossi (Yamaha), segon i tercer del 2007, respectivament, seran els principals aspirants a arrabassar-li la corona. Així mateix, també caldrà seguir de ben a prop homes com el nord-americà Nicky Hayden (Repsol Honda) –campió fa dues temporades–, el mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha) i el també català Toni Elias (Ducati).

Per començar, ja a la pretemporada Stoner va voler deixar clar el seu paper de favorit i, malgrat que les conclusions definitives no es podran començar a treure fins després de la primera cursa, tant als entrenaments IRTA de Jerez com a les proves de la setmana passada al circuit de Losail era qui marcava el ritme.

Per contra, Pedrosa arrencava caient a Sepang i fracturant-se la mà dreta, cosa que l’obligava a passar pel quiròfan i endarreria algunes setmanes la seva preparació. Finalment, el tercer principal implicat en la lluita pel títol, l’heptacampió Rossi, intentarà centrar-se després de dos anys de sequera i alguna situació extraesportiva –com els seus problemes amb el fisc italià– que pot haver-li passat factura.

Confiança i cautela
“Estic content que comencin ja les curses i satisfet amb la feina que l’equip i jo hem fet a la pretemporada”, explicava Stoner durant els tests realitzats fa sis dies a Qatar. “Aquest hivern els enginyers de Ducati han fet algunes petites modificacions a la moto, que han suposat una notable millora general –va continuar l’aussie–. En aquest sentit, la GP8 és millor en acceleració a règim baix i les modificacions realitzades en la posada a punt han millorat la màquina en relació amb la sortida dels revolts”.

Pel que fa a Pedrosa, l’accident al circuit malai ha marcat la seva pretemporada i, tot que no renunciï a res, l’ha fet mostrar-se caut. “El més important és recuperar-me bé de la lesió per tal de no arrossegar problemes al llarg de la temporada”, apuntava fa un mes el de Castellar del Vallès. I la setmana passada a Losail corroborava que l’estat de la seva mà havia millorat: “Per sort està molt millor que quan els IRTA de Jerez. Encara tinc una mica de dolor, però això és normal i suposo que a mesura que passin els dies aniré trobant-me més en forma”.

Tenint en compte aquestes circumstàncies, potser el GP nocturn de Qatar, per les seves mateixes característiques, no sigui per al català la millor cursa per començar. Sigui com sigui, Pedrosa sempre ha sigut un pilot enormement competitiu i que sap sobreposar-se als moments delicats. Ho va fer l’any passat, quan li va arrabassar el subcampionat a Rossi tot i els problemes patits amb la seva Honda, i de segur que tornarà a donar-ho tot en el present campionat. Sobretot en curses especials per a ell com el Gran Premi de Catalunya, que arribarà a Montmeló el segon diumenge de juny.

Però al marge de pilots i motos, un dels punts claus de la competició estarà en el rendiment dels pneumàtics, una qüestió amb tant de pes que cap al final de la temporada passada es va rumorejar la possibilitat que el Mundial s’inclinés per una competició monomarca per donar més protagonisme a les característiques pròpies de cada màquina.

Finalment, però, no serà així i la lluita entre Bridgestone i Michelin seguirà, si més no, un any més. I és que, tot i que el 2007 la marca japonesa va ser molt superior a la francesa i va contribuir de manera fonamental al triomf final de Stoner, va mostrar-se totalment contrària a un campionat en què no tingués ningú contra qui competir. Michelin, al seu torn, va prometre més rivalitat i la idea de la monomarca es va aparcar. Això sí, Rossi, que com totes les estrelles funciona a un altre nivell, decidia passar-se, de manera individual, a Bridgestone, mentre que Lorenzo –així com també les Repsol Honda de Pedrosa i Hayden– seguirà amb Michelin.

Dos galls a Yamaha
Precisament, la relació entre Rossi i Lorenzo ha sigut un dels punts calents de la pretemporada i promet fer parlar molt durant tot l’any. Si bé són companys d’equip, es tracta de dos pilots amb una forta personalitat i això s’ha deixat sentir des del primer moment.

Així, l’italià, poc amic de tenir un altre gall al seu galliner, en més d’una ocasió ha arribat a ignorar les progressions del mallorquí, si bé aquest últim ha preferit no entrar en aquesta dinàmica i centrar-se únicament en la il·lusió de debutar a la màxima competició. “No tinc experiència en MotoGP i no sé com anirà el campionat, però la veritat és que la pretemporada ha anat bé i això em dóna confiança”, va assenyalar el de Palma, que amb 20 anys serà el pilot més jove de la categoria.

Juntament amb Lorenzo, el britànic James Toseland, l’italià Andrea Dovizioso i el sanmarinès Alex de Angelis seran els altres debutants d’un MotoGP que es completarà amb la participació de Colin Edwards, Chris Vermeulen, Anthony West, Randy de Puniet, John Hopkins, Marco Melandri, Sylvain Guintoli i Loris Capirossi.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.