Esports

SANDRA FUMANYA, ANNA COMET I ANNA MARESMA

IMPULSORES DEL PROJECTE OSONING

“Volem que vingui el turista esportiu internacional”

Són algunes cares visibles de la iniciativa pública i privada que vol potenciar Osona oferint i comercialitzant paquets d’estades vinculades a l’esport, implicant empreses i un munt d’agents

E
l desembre del 2016 arrencava Osoning, que vol implicar empreses, entitats, institucions per fer d’Osona un pol d’atracció esportiu i turístic. Ho expliquen Anna Maresma, consultora esportiva; Sandra Fumanya, tècnica de turisme del Consell Comarcal, i Anna Comet, esportista.
Com va néixer Osoning?
[Sandra Fumanya] Osoning és la marca i va néixer fa uns anys quan l’àrea d’Esports de la Diputació de Barcelona va treure un projecte pilot d’esport i feina perquè els territoris pensessin i desenvolupessin accions per potenciar l’ocupació en el sector esportiu. Vam ser una de les comarques pilot, van fer-se diverses accions per augmentar l’activitat esportiva, la presència de gent de fora i treballadors puntuals i dies concrets, però costava generar ocupació. Un parell d’anys després, la Diputació va veure que era complicat continuar, i al Consell Comarcal vam veure que hi havia una massa d’empresaris i agents dedicats al sector esportiu amb qui no s’havia treballat i que tenien molt potencial, i vam decidir posar-nos-hi més. Vam fer un mapejat d’instal·lacions, empresaris, entitats i tot el que tingués relació amb el sector, i vam veure que s’havia de treballar amb la filosofia d’un clúster de l’esport, i ha acabat evolucionant amb aquesta marca.
I quina resposta han tingut?
[S.F.] Molt positiva, perquè no hi havia res. Hem aconseguit involucrar-hi molts agents i ambaixadors i comencem a desenvolupar projectes concrets amb grups de treball per disciplines.
Quins projectes?
[Anna Maresma] Projectes que busquen impactar de manera notable a la comarca i posicionar-la com a destí esportiu. Hi ha molts serveis vinculats a l’esport però les empreses que els presten són petites, atomitzades i cadascú mirava la seva parcel·la. Amb Osoning intentem, d’una banda, que els projectes existents facin un salt qualitatiu i que els esdeveniments tinguin més impacte, més inscrits o més notorietat de marca, i, de l’altra, crearem paquets turístics i esportius perquè la gent es desplaci i pernocti més a la comarca. Molts venen, fan l’activitat i marxen, i volem que s’hi quedin, dormin, consumeixin, coneguin l’entorn i la cultura.
Amb la intenció d’internacionalitzar-ho?
[A.M.] Som ambicioses. L’impacte ha de ser internacional i aquí tenim esportistes molt bons, els ambaixadors, amb molts contactes internacionals, però hem d’aconseguir, i en això treballem, bons productes. [S.F.] Volem que vinguin el turista esportiu internacional i el professional per diferents objectius: per l’esdeveniment important i oferint-li activitats individuals i familiars en el seu entorn, o adreçant-nos a un client professional i que una empresa li doni entrenaments o estades. Hem d’organitzar, estructurar i que els agents treballin complementant-se.
Quin paper tenen els ambaixadors?
[Anna Comet] Som la cara visible a nivell internacional i nacional i tots els hem dit que sí, que creiem que tenim una zona amb moltes possibilitats, un entorn molt bo. Hi passem hores entrenant-nos i som els que podem explicar les seves possibilitats.
Com l’hi van proposar?
[A.C.] Des de l’inici vaig creure que era molt potent. T’estimes la comarca i tens ganes que això creixi i de donar-ho a conèixer. No vaig dubtar, però costa compaginar-ho amb els calendaris de les competicions.
Quants en teniu?
[A.M.] Hi ha el Ferran Latorre en escalada, l’Àlex Crivillé i l’Adam Raga en motor, el Mia Ordeig i la Carla Giudici d’hoquei, la golfista Mireia Prat, en Jaume Puntí d’hípica i els ciclistes Melcior Mauri, Josep Jufré i Eloi Palau. [S.F.] És la força d’aquest projecte, que ens facin de prescriptors.
Les empreses paguen quota?
[A.M.] Hi participen tant empreses com entitats. Tenim un grup motor, entre administració pública i empresa privada, que va decidir que si ens quedàvem les accions a Osoning l’empresari o entitat havia de mostrar un compromís econòmic, amb una quota anual de 150 euros. Dona dret a una sèrie de beneficis, però no busquem aquest rendiment econòmic, sinó que se sentin que formen part d’aquesta comunitat i que entre ells, amb allotjament, empreses de serveis, etcètera, col·laborin perquè passin coses i es puguin oferir aquests paquets d’activitats. I costa, perquè són empreses petites, tenen poca visió de negoci i van a la seva.
Quin marge posen de temps per veure si es consolida Osoning?
[S.F.] Aquest any és clau formar comunitat i aquesta col·laboració per crear el producte i anar a fora a vendre’l. Veurem si tenim una massa d’empresaris que volen treballar conjuntament o si el territori no està preparat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia