Opinió

De reüll

‘Influencers’ infantils

Estan prou protegits de l’exposició pública i la explotació econòmica?

Dues germanes de 6 i 7 anys, els noms de les quals són, per voluntat dels pares, molt populars en les xarxes però nosaltres no contribuirem a mercantilitzar la seva imatge. Es passen el dia extasiades davant d’un estoig de maquillatge o bé pentinant-se, enjoiant-se, perfumant-se, ballant a la disco o jugant a princeses d’un castell decorat en rosa, per citar algunes de les seves proeses, la majoria, un cant al sexisme més estereotipat. No són excepcionals, formen part de la tendència a l’alça de celebrities menors d’edat que sumen xifres astronòmiques de seguidors i s’han convertit en prescriptores per a les marques: 12 milions de subscriptors i 2.500 milions de visualitzacions en el cas esmentat. Una cercadora de talents infantils té el negoci ben apamat: el 64% dels nens de 2 a 5 anys usen YouTube i a partir dels 6 anys ja es deixen guiar pel seu o per la seva influencer; l’audiència és molt sucosa i els patrocinadors es llepen els dits. És lícit preguntar-se si els menors estan protegits –dels pares per començar– davant la sobreexposició pública, la instrumentalització econòmica i/o el consum massiu de continguts distorsionadors de la realitat. Si per a ells gravar i pujar un vídeo és un joc o una font d’angoixa si no obtenen els “m’agrada” cobejats. Si estan preparats per gestionar la fama i la frustració, per entendre la seva vida més enllà de l’aparador virtual. Si nosaltres som conscients que són personalitats en construcció...



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia