El lector escriu

Resposta a Albert Pons

En resposta a la carta d’Albert Pons i Torrents (El Punt Avui 30/07/19) volem donar valor al fet que la decisió de connectar el tramvia en superfície per la Diagonal, al tram comprès entre Francesc Macià i Glòries, va ser aprovada pel ple del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona. En concret, l’expedient, on es va incloure la proposta d’acord, va tirar endavant el 25 de gener passat amb els vots a favor del govern municipal de Barcelona en Comú, ERC, el PSC, la CUP-Capgirem, i dels regidors no adscrits Gerard Ardanuy i Joan Josep Puigcorbé. És, per tant, una decisió fruit del consens entre unes forces polítiques que representen la majoria de la població de la ciutat de Barcelona. La connexió de les dues xarxes de tramvia per la Diagonal solucionarà la interrupció de les línies i oferirà una millor connexió urbana entre Barcelona i els vuit municipis de l’entorn (l’Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs i Badalona). És un gran projecte de ciutat que reforçarà Barcelona com a capital de la mobilitat europea, pionera i innovadora, i que reduirà la contaminació (no només l’atmosfèrica, també l’acústica) i l’accidentalitat. El projecte, entre d’altres, farà possible que la ciutadania es mogui de Glòries a Verdaguer en tan sols set minuts. A banda, el text aprovat pel ple preveu crear els mecanismes de coordinació interadministrativa i de finançament necessaris per garantir la distribució dels serveis de bus que ara circulen per la Diagonal a la resta de la xarxa, cosa que augmentarà l’oferta de transport sostenible i públic de la ciutat. També preveu elaborar un projecte de renovació urbana i de dinamització comercial de la Diagonal perquè aquesta continuï sent una via emblemàtica de la nostra ciutat.

Des de l’Ajuntament entenem la seva preocupació, ja que els canvis de mobilitat comporten una alteració d’usos per part de la ciutadania que sovint pot trigar a ser interioritzada. Volem subratllar, però, que la decisió ha sigut fruit d’una acurada anàlisi tècnica que ha conclòs que la unió de les dues xarxes de tramvia en superfície per la Diagonal arribarà a tenir un total de 222.000 viatgers diaris i reduirà diàriament el pas de 12.500 vehicles pel tram central de l’avinguda Diagonal. Això vol dir que és una clara aposta per la millora ambiental, però també per una mobilitat més segura, sostenible, equitativa i eficient que anirà en benefici de tots i totes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia