Opinió

L'APUNT

Zsigmond, mestre europeu als EUA

“La fotografia europea ha marcat el camí a tot al món”, deia el director de fotografia Tomàs Pladevallfa uns anys en una entrevista a aquest diari. I hi afegia: “La majoria d'Oscar de l'especialitat són per a europeus.” “Tenim un background cultural molt important que es transmet en les imatges” El català Néstor Almendros és un dels que el van guanyar, per Días de cielo (1979), i el dia de Cap d'Any va morir un coetani seu, Vilmos Zsigmond, Oscar per la fotografia d' Encontres a la tercera fase (1977). Tenien moltes coses en comú: van néixer a Europa el 1930, es van exiliar fugint de règims totalitaris i van estar nominats a tres films, a més de l'Oscar. Zsigmond, d'origen hongarès, va signar una obra mestra de la talla d'El caçador, de Cimino, i se'l considera un dels deu directors de fotografia més influents de la història del cinema, segons l'associació internacional d'aquest gremi. Amb el seu col·lega Almendros deuen compartir llargues converses
al cel que tan bé van saber fotografiar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.