Opinió

LA GALERIA

Testimonis del gas

És poc ètic que els seus clients siguin gent d'edat avançada i sola, i que els visitin en hores fora de l'horari comercial

Des de fa temps les visites dels testimonis de Jehovà i dels venedors d'enciclopèdies inútils han estat substituïdes al Ripollès, i imagino que a totes les comarques, per suposats venedors de Gas Natural. Entre setmana se'ls pot veure pels carrers de poblacions petites passejant, normalment són un noi i una noia, mudats com viatjants i amb cara d'avorriment. El millor somriure el guarden fins a l'hora de dinar, que és quan truquen a les portes dels domicilis, en els quals, si hi ha gent gran i sola, millor. Allarguen una carpeta plena de documents per signar, deixen anar un discurs ple de bondats i avantatges vers les persones grans i l'endemà desapareixen. Rere seu deixen als qui els han fet cas un embolic fenomenal, que se sol manifestar en les primeres factures, en trucades de telèfon incomprensibles per a la majoria dels mortals i en la inquietud de no saber mai on s'està realment. No gosaria pas dir que actuen fora de la legalitat, però sí que és sospitós i poc ètic que els seus clients potencials siguin gent d'edat avançada i sola, i que els visitin en hores fora de l'horari comercial. Entre les dues i les quatre de la tarda és el seu horari preferit per actuar. La cosa se sol complicar quan arriba la primera factura plena de quantitats confuses i mal explicades. I no és pas que no hi hagi números de contacte. N'hi ha vuit. Els agosarats que intenten posar-s'hi en contacte poden perdre tot un matí mentre uns operadors amabilíssims els van passant d'un número a l'altre amb un entusiasme més marejador que no pas amb ganes de solucionar res.

I això ho practiquen companyies elèctriques utilitzant contractes escombraria a tant per cent l'entabanada. Des d'una de les oficines d'una d'aquestes companyies em van confirmar que es tractava d'actituds que si no són delictives, poc en falta. Tips d'atendre persones grans completament despistades, explicaven que en molts casos apliquen tarifes que no els corresponen, com ara les revisions, sense ni tan sols haver-les signat. Des de la central asseguren que les apliquen per defecte i que des del moment en què se sol·licita la baixa deixen de facturar-les. És a dir, ells carreguen determinats serveis pels cupons de la moreneta i si algú reclama deixen de facturar-los. Vaja, com anar al súper, que us cobrin una ampolla de Dom Pérignon, i, si us queixeu, us la descomptin, i, si passa, passa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.