Editorial

Tecnologia més enllà del cas Uber

A final d'any, la justícia europea determinarà si la plataforma Uber s'ha de considerar una empresa de transport. L'advocat de la Unió Europea creu que sí i que s'ha de sotmetre a les mateixes reglamentacions que, per exemple, el servei de lloguer de cotxes amb conductor. Però al darrere d'aquest cas hi ha un fenomen molt més complex que una competència als taxis tradicionals, com és l'impacte de la tecnologia digital en l'economia. És un impacte que va paral·lel al de la robòtica en les indústries i els serveis.

La tecnologia no farà marxa enrere. Al contrari: capgirarà l'economia mundial tal com la tenim conceptuada, amb un impacte semblant al que van tenir les màquines de vapor en el seu moment. Però això no passarà d'un dia per un altre i, per tant, hi ha temps per preparar-se. Les reglamentacions i les restriccions en el món digital són inútils, perquè la tecnologia buscarà les escletxes per superar-les o, si no pot, desactivar-les. La reacció ha de venir de la societat mateixa, que ha de vetllar pels seus drets.

L'economia de mercat funciona al món occidental perquè és un sistema de benefici mutu. Si hi ha un actor que se'n beneficia i un altre que no, és una altra cosa. Les plataformes digitals introdueixen nous actors i augmenten la competència. La incògnita és si això redunda en benefici del consumidor, perquè l'experiència recent demostra que no sempre és així, encara que ho sembli al principi. A més, qualsevol activitat econòmica, encara que sigui digital, ha de tributar i, per tant, ha d'estar ben regulada. Benvinguda la tecnologia, Uber inclosa, sempre que no sigui un subterfugi per aprofitar-se del mercat sense pagar els peatges que comporta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia