Editorial

Una altra planificació a l’aeroport

L’aeroport del Prat és víctima un cop més de la falta de planificació i de previsió. El primer episodi va ser la insuficiència de personal per controlar els passaports. En conseqüència, milers de viatgers van haver de suportar llargues cues i incomoditats. La pressió social i la necessitat del govern espanyol d’aparentar la imatge que l’Estat és eficient i que resol els problemes va obligar-lo a donar una solució temporal a aquest problema.

Ara les cues han reaparegut perquè els treballadors de l’empresa privada encarregada de controlar l’accés dels viatgers estan queixosos per les seves condicions laborals: això s’ha manifestat en una vaga de zel que ha fet que els tràmits s’allarguin. En conseqüència, els soferts viatgers o bé han de presentar-se a l’aeroport molt abans o bé s’han de resignar a veure com l’avió s’enlaira sense ells. Ara som en dies de màxim trànsit, fet que agreuja la situació. Una situació que empitjorarà a partir del 4 d’agost, quan els empleats tenen previst fer vaga indefinida parcial.

L’aeroport del Prat s’està convertint en un dels principals d’Europa. Ja ho seria si el govern espanyol, amb excuses de difícil justificació, no maniobrés per evitar que millorin les connexions, en considerar que tal expansió aniria en detriment de Madrid. Per això mateix és difícil concebre que les cues que castiguen Barcelona es donessin a Madrid. AENA considera, per exemple, que el conflicte actual al Prat és cosa d’una empresa privada i no s’hi vol implicar. Però resulta que AENA és l’organisme gestor de l’aeroport. Si AENA no es veu capaç de planificar el servei ni de solucionar els problemes dels viatgers, que renunciï i deixi la responsabilitat en mans d’altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia