Editorial

Mesures addicionals al pla de mobilitat

El pla de mobilitat urbana de l’Ajuntament de Barcelona planteja, com a gran objectiu, que d’aquí a quatre anys se suprimeixin 500.000 desplaçaments en vehicle privat, que haurien de passar al transport públic. A més, l’espai d’aparcament regulat passarà del 56% actual al 90%, i s’incidirà també en els pocs espais on fins ara es podia deixar el cotxe de manera gratuïta, com ara els xamfrans de càrrega i descàrrega i determinats carrers els festius i caps de setmana. Seguint la línia que va iniciar el govern socialista de Joan Clos amb la implantació de l’àrea verda, el cotxe haurà de pagar per aparcar i cada cop serà més difícil fer-ho en superfície, ja que es vol guanyar més espai per a parades de taxi, més espai per a la distribució de mercaderies a domicili, per a aparcament de motos i bicis –que es retiraran de les voreres–, i més espai també per als vianants.

El pla lliga amb les idees sobre mobilitat que ha anat impulsant en els darrers anys el govern d’Ada Colau i, sobretot, amb la necessitat de pacificar el trànsit perquè aquest és un dels causants de la contaminació a l’àrea metropolitana de Barcelona. I és bo que les administracions es marquin objectius valents, ja que, en aquests moments, aquestes xifres semblen difícils d’assolir quan la por de la Covid-19 ha fet reduir l’ús del transport públic i ha augmentat el del privat. Però seria bo que el pla anés acompanyat de totes les mesures que calguin perquè sigui un èxit. Barcelona no té els ‘park and ride’ que es van anunciar a bombo i platerets amb la implantació de l’àrea verda, la segona corona metropolitana i la resta del país no té un sistema de transport públic i, sobretot, d’intermodalitat, que permeti als seus veïns desplaçar-se a Barcelona sense cotxe per anar al dentista, a comprar o a fer una copa, caldrà també pensar les conseqüències en els canvis d’hàbits del comerç electrònic... Tota època de canvis comporta crítiques, algunes d’interessades, però en un tema tan sensible cal treballar per avançar sense cap error.



[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia