Opinió

De set en set

L’homenatge més gran

Si vostè és una de les 64.000 per­so­nes que durant el con­fi­na­ment van enviar una foto res­po­nent a la crida d’Òmnium i el Fes­ti­val Cruïlla, el més pro­ba­ble és que la seva foto formi part ja per sem­pre de l’obra artística més gran del món sobre la pandèmia. Mira­des del con­fi­na­ment, de l’artista inter­na­ci­o­nal Joan Font­cu­berta, es va inau­gu­rar ahir a Igua­lada, ciu­tat con­si­de­rada zona zero de la pandèmia, en un gran acte d’home­natge a les per­so­nes que han llui­tat i seguei­xen llui­tant encara con­tra la Covid-19.

Els milers de foto­gra­fies envi­a­des per ciu­ta­dans anònims con­fi­gu­ren onze grans imat­ges d’onze per­so­nes que, amb el llen­guatge de sig­nes, com­po­nen la paraula soli­da­ri­tat. Una met­gessa, una àvia, una con­duc­tora d’ambulàncies, una boti­guera, una infer­mera, un artesà, una mes­tra, una família amb cana­lla petita, un empre­sari –l’única figura cone­guda: Jordi Cui­xart–, són alguns dels per­so­nat­ges que posen cara a la lluita com­par­tida més dura que ha afron­tat la soci­e­tat en dècades: la lluita com­par­tida con­tra el coro­na­vi­rus.

L’obra és impac­tant per les seves dimen­si­ons –més de 40 metres– i per la seva bellesa, com tot el que crea Joan Font­cu­berta. Val la pena arri­bar-se fins a Igua­lada per con­tem­plar-la i per bus­car-s’hi, i no ho dic només per escom­brar cap a casa, sinó també perquè és una molt bona manera de poder recor­dar tota la gent que s’hi ha dei­xat la pell en aquesta pandèmia i, sobre­tot, pren­dre consciència que l’única manera de sor­tir-nos-en és amb res­pon­sa­bi­li­tat col·lec­tiva. Un valor, el de la res­pon­sa­bi­li­tat, que cada vegada queda més diluït en la pràctica nociva de repar­tir cul­pes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.