Opinió

De reüll

Seat, a la cursa dels elèctrics

El dubte és saber si la gran planta de bateries es farà a prop de Martorell

La iniciativa liderada per Seat i Volkswagen per a la fabricació de vehicles elèctrics es perfila, ara per ara, com l’única candidata en ferm per rebre els ajuts anunciats pel govern espanyol en el marc del pla estratègic per a la recuperació i transformació econòmica (Perte) del vehicle elèctric i connectat (VEC). Uns ajuts de fins a 4.295 milions d’euros que vindran dels fons europeus Next Generation i que mobilitzaran inversions privades per 19.700 milions més. Dels diners públics, 2.975 milions es destinaran a la fabricació del vehicle elèctric connectat, la meitat en forma de subvencions i l’altra meitat en préstecs. Segons la convocatòria, per aspirar als ajuts els projectes els han de presentar agrupacions empresarials integrades per, com a mínim, cinc companyies tractores i la inversió haurà de tenir impacte en un mínim de dues comunitats autònomes diferents, diu Efe. Tenint en compte que Seat ja té en marxa el projecte F3 (Fast Forward Future) amb altres companyies, com Telefónica, CaixaBank, Iberdrola, Ficosa, Gestamp o Sesé, una de les condicions ja es compleix. El dubte és saber com s’impactarà en una comunitat que no sigui la catalana i si això representarà perdre-hi la possibilitat que la gran planta de bateries elèctriques es faci a Martorell.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.