Opinió

Mobilitat

Girona necessita repensar la seva mobilitat i fer-ho amb urgència

La mobi­li­tat a Girona és d’aque­lles qüesti­ons que, tot i el pas de diver­sos alcal­des, governs i regi­dors, es manté com una assig­na­tura pen­dent. A l’octu­bre s’afe­gi­ran més de mig miler de pla­ces ver­des d’apar­ca­ment de pri­o­ri­tat per als veïns als sec­tors de la Devesa-Güell i a les Pedre­res. Amb el temps, aques­tes zones ver­des s’han con­ver­tit en una bona eina per faci­li­tar que els veïns puguin apar­car amb faci­li­tat al seu barri, sense impe­dir que veïns d’altres bar­ris hi puguin apar­car a mei­tat de preu res­pecte a la zona blava i que els forans també hi puguin apar­car a preu de zona blava. Aques­tes noves pla­ces són un pas més en el des­ple­ga­ment d’un pla, ja pre­vist per l’ante­rior govern, que dei­xarà pràcti­ca­ment tota la ciu­tat sense pla­ces gratuïtes. El més fàcil seria posar el crit al cel i cri­ti­car l’ànim recap­ta­tori i que s’ha de pagar per tot. Però la rea­li­tat és que Girona neces­sita repen­sar la seva mobi­li­tat i fer-ho amb urgència.

El trans­port públic ha fet molts pas­sos enda­vant en els dar­rers 15 anys i cada cop més gent empra els busos urbans i interur­bans amb Salt, Sant Julià, Sarrià i For­nells per moure’s per Girona. Tot i això, el tic d’apar­car davant de la botiga o la fleca on anem encara per­viu entre molts con­ciu­ta­dans. Ara el govern tri­par­tit ha dema­nat un estudi que vol replan­te­jar aquesta mobi­li­tat dotant de més car­rils bus les artèries impor­tants de la ciu­tat. Això s’ha d’ana­lit­zar bé, perquè no tenim tants busos per per­dre un car­ril de cir­cu­lació, però també és cert que, si ho con­ti­nuem tenint molt fàcil, ens con­ti­nu­a­rem movent amb vehi­cle pri­vat.

Cal pri­o­rit­zar els apar­ca­ments dis­su­a­sius ja pre­vis­tos en el pla de mobi­li­tat del 2013 al sec­tor oest i sud de la ciu­tat i con­nec­tar aquests punts amb busos llançadora. Des­plaçar-se en bici o cami­nant és excel·lent per a la ciu­tat i cada cop més gent es passa a aques­tes moda­li­tats. La zona de bai­xes emis­si­ons serà una altra opor­tu­ni­tat per repen­sar com ens movem per Girona i enten­dre que és pel nos­tre bé i pel de les gene­ra­ci­ons futu­res.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia