Opinió

El tren de les 18.06 h (II)

Hi ha una mitjana de 31 incidències diàries, amb una afectació cada 35 minuts

Un dia més, el tren de les 18.06 h, el roda­lies RG1 que va des de l’Hos­pi­ta­let (via Mataró) fins a Port­bou, no arriba. Els usu­a­ris habi­tu­als que patei­xen el des­ga­vell de Renfe ja s’ho aga­fen amb paciència men­tre miren contínua­ment l’apli­cació d’Adif. Es tracta d’una app que gene­ral­ment fun­ci­ona molt bé i que indica en temps real per on cir­cu­len els trens i que per­met pre­veure si un tren o un altre anirà amb retard. “Has mirat l’apli­cació? Què diu?”, aquesta és una de les con­ver­ses que acos­tuma a haver-hi tan bon punt un arriba a l’andana i es troba amb els com­panys de viatge. “Diu que porta retard... sem­bla que només 10 minuts... però ja ho veu­rem”, pot ser la res­posta. Si són 10 minuts de retard, encara es pot picar de mans perquè això vol dir que arri­barà. Tard o d’hora arri­barà. És una sort perquè també pot ser que, de cop i volta, un mis­satge de Roda­lies a la xarxa X digui que aquell tren “avui excep­ci­o­nal­ment no cir­cula”. El curiós és aquest “excep­ci­o­nal­ment”. Una cosa és excep­ci­o­nal quan no passa mai, quan no és habi­tual. Entre el 8 i el 9 de gener, almenys qua­tre trens de la línia R11 de Roda­lies, la que uneix l’estació de Sants de Bar­ce­lona i Port­bou, van dei­xar de cir­cu­lar “excep­ci­o­nal­ment”. Es diu aviat qua­tre trens, però quants pas­sat­gers? Quants usu­a­ris? És igual?

Aquesta set­mana l’ANC ha anun­ciat una cam­pa­nya que arri­barà a diver­ses esta­ci­ons –com ara la de Girona– per denun­ciar l’estat de Roda­lies i la falta d’inversió per part de l’Estat. Sota el lema Per uns trens dig­nes, única via: inde­pendència, posa­ran en relleu els pro­ble­mes de mobi­li­tat que patei­xen els cata­lans amb una xarxa fer­roviària que, segons han regis­trat, té una mit­jana de 31 incidències diàries, amb una afec­tació cada 35 minuts. Paral·lela­ment també, el govern català ha avançat diver­ses mesu­res: que es tre­ba­lla per a la millora de la infor­mació en temps real, que s’ha ini­ciat el pro­ce­di­ment per al traspàs de la gestió de la línia R1 de Roda­lies a la Gene­ra­li­tat i els espec­ta­cu­lars nous trens que podran trans­por­tar fins a un 20% més de pas­sat­gers. Tot molt bé, però també ho seria el com­promís que el ser­vei es com­pleixi sem­pre, sense excep­ci­ons.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia