l'apunt

Comissions bancàries

Segons l'informe de la Comissió Europea que es va conèixer ahir sobre els serveis financers que ofereixen les entitats bancàries, s'han detectat moltes deficiències en la manera com els bancs tracten els seus clients. Segons la Comissió Europea, sovint la informació que donen els bancs és «incomprensible» i «insuficient», les comissions que cobren no tenen un concepte clar i l'assessorament que donen és deficient. L'informe, que es basa en un estudi independent sobre les comissions bancàries de 224 bancs, que representen el 81% del mercat de la Unió Europea, revela l'existència d'unes tarifes «molt opaques que fan molt difícil saber què estem pagant i poder comparar». La nota de premsa que va emetre ahir l'oficina de la institució europea a Barcelona també explica que el 66% dels bancs cobren comissions tan opaques que els mateixos experts que van redactar l'informe van haver de demanar explicacions diverses vegades per saber quin era el cost exacte d'un compte corrent. –Si ni els experts s'aclareixen com ens deuen enredar als ciutadans!– Els bancs de l'Estat espanyol estan entre els que tenen uns nivells més baixos de transparència i, entre els que apliquen les tarifes més cares de tota la Unió. Malgrat tota aquesta problemàtica, entre el 2007 i el 2008, només van canviar de banc un 9% d'europeus. És clar, per què canviar si a tot arreu et fan la clavada? Haurem de tornar a la rajola o la capsa de sabates per guardar els estalvis, si és que en queden?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.