Política

MIREIA BOYA

DIPUTADA DE LA CUP

La CUP crida a desobeir el TC i dóna per mort el referèndum pactat

La CUP ha manifestat que amb la sentència del 9-N, “l'estat d'excepció ja ha començat”. La diputada de la formació anticapitalista, Mireia Boya, ha advocat per “assumir la desobediència com a única manera d'arribar a la independència” i, en aquest sentit, ha emplaçat els partits del Parlament a “reafirmar” la condició de diputada d'Irene Rigau, inhabilitada avui pel tribunal. “Avui ens han inhabilitat a tots els que vam anar a votar el 9-N”, ha proclamat la diputada. Tanmateix, Boya considera que després de la sentència del TSJC la via del referèndum pactat queda “morta” i ha insistit en una consulta unilateral com a “única sortida”.

Per la CUP, la sentència del TSJC és la constatació que l'estat de dret “està intervingut” i fins i tot que vivim en un “estat d'excepció”. No per inesperada (“era previsible, coneixent com funciona l'Estat”, ha considerat la diputada Boya), la sentència és menys “vergonyosa i antidemocràtica”, a parer de la CUP. A més, Boya ha interpretat que la decisió del tribunal és, de fet, una inhabilitació “dels 2,3 milions de persones que van anar a votar en la consulta participativa del 9-N”.

Per aquest motiu, la CUP ha reiterat la seva posició crítica respecte l'estratègia de defensa que van emprar els tres encausats al judici. “Volem remarcar que hagués estat molt més ferma assumint la desobediència”.

Els cupaires han afirmat, un cop més, que “l'única manera d'arribar a la independència és desobeir”. Per això, ha emplaçat tots els grups del Parlament de Catalunya a “no acatar” la inhabilitació que afecta especialment Irene Rigau, actualment diputada de Junts pel Sí. Cal “reafirmar la seva condició de diputada, va ser escollida democràticament i no podríem entendre que abandonés el seu escó”, ha senyalat Boya després de mostrar-li “tot l'escalf i solidaritat” de la formació que representa.

D'altra banda, Boya ha diagnosticat “la mort” de la via pactada amb l'Estat per tal de celebrar un referèndum a Catalunya. “Nosaltres sempre ho hem dit, la via unilateral és l'única que contemplem, li hem donat una mica de marge perquè algunes forces volien intentar-ho”, ha argumentat, “però avui és evident que aquesta via està morta i caldrà aprendre els acords polítics més adients per tal d'avançar amb el referèndum”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

JOAN ‘NANI’ MORA I BUCH
ALCALDE DE SANT ANDREU DE LLAVANERES (ERC)

“Hem complert amb el compromís de transparència i diàleg”

SANT ANDREU DE LLAVANERES
Mediterrani
El drama migratori

L’etern retorn de les morts evitables

Roma
ISIDRE SOLER
EXREGIDOR DE L’ENTESA I PORTAVEU DE LA CCQC

“El PSC mai no ha demanat disculpes per l’etapa Bustos”

Sabadell
opinió

Opcions per a la defensa europea

Politòleg i economista
Ripollès

Nou partit que aglutina diferents llistes independents

MUNICIPALS

Anna Massot, alcaldable d’ERC a Castelló

municipals

La CUP presenta més de 37 candidatures

MÓN

Acord per desplegar armament nuclear tàctic a Bielorússia

barcelona
MUNICIPALS

La CUP presentarà més de 37 candidatures el 28M

GIRONA