Política

terrorisme

atemptats a Catalunya

Amb por i sense por

Els turistes que ahir recorrien Barcelona se sentien consternats i tristos

Mentre que alguns es declaraven angoixats i revisaven la seva ruta, d’altres constataven la importància de normalitzar els hàbits davant un atemptat

La família de Silvia Berlín estava dividida. A la seva filla Florencia, li hauria agradat sortir de Barcelona ahir mateix però ni l’altra filla, María Pía, ni ella mateixa estaven d’acord a avançar la seva marxa cap a París, la seva següent parada, i van guanyar la partida. Ahir al matí eren a les portes de la Sagrada Família com tants altres turistes, tot i que força menys del que és habitual. “Ens quedem però estem preocupades, sobretot perquè encara no han atrapat l’autor i aquí no veiem gaire policia...”, deia Silvia, que recordava amb angoixa com la tarda anterior no se’ls va permetre deixar el seu cèntric hotel per seguretat.

Molt més tranquil que aquesta família femenina de Buenos Aires, Shahab (ciutadà suec de pares iranians) feia cua tot sol per pujar a l’autobús turístic i explicava que havia arribat ahir al vespre i que no tenia cap por. “Barcelona és molt segura avui”, deia i hi afegia que no visitaria la Rambla fins dintre d’un parell de dies “per respecte”.

En canvi, el suís Stefan i la seva família havien pujat pel passeig amb tota naturalitat des del vaixell de creuer amb què havien arribat: “Hem estat tranquils, amb molta policia.” La seva estada a la ciutat, com la de Brigit i Jens, de Colònia, ha estat només d’un dia, que han aprofitat “amb sentiment de tristesa”, però sense canvi de plans. “Ahir vam estar tota la tarda a casa, però avui ja hem sortit a visitar la ciutat, ho fem amb respecte i també amb por, però ho fem”, explicaven davant de la Sagrada Família en un perfecte anglès la parella de joves romanesos Lucian i Anastasia, d’aire lleugerament hipster, que havien hagut de tranquil·litzar les seves famílies assegurant-los que l’actuació policial havia estat ràpida i bona.

“Anem amb precaució i avui no visitarem la Rambla”, indicava Lucian. Al seu costat, Rocío i Antonio, de Cadis, pares de tres nens, asseguraven sentir-se segurs a la ciutat, que visitaven només un dia: “Estem instal·lats a Salou, a Port Aventura, i no hem canviat la previsió de venir aquí perquè tot està molt vigilat però ens ha sobresaltat molt saber el que ha passat a Cambrils.”

“Ja hi estic acostumat”

“Estem a Barcelona fins diumenge i no canviarem els nostres plans”, deien Yusuf i Fatih, dos joves trendies que aquests dies gaudeixen del festival gai Circuit i que ahir van decidir acostar-se al temple de Gaudí. S’hi feien selfies en diferents postures. “No, no tinc por. Soc turc i estic acostumat a situacions difícils”, comentava amb posat seriós Yusuf.

Una reflexió que no deixa indiferent. Com la del colombià Jairo Jaime al Museu Picasso: “A Europa han estat tranquils molt de temps però allà hem tingut conflicte armat durant anys”, recordava al costat de la seva dona, Marina, i de la seva filla, Diana. La família, que s’allotja al Papiol, va arribar dijous des de Palma i després de dormir la migdiada van sortir cap a una molt buida Sagrada Família. “Un noi ens va dir el que passava al metro, però hi vam anar igual. Tenim una mica de por i tristesa però ens encomanem a Déu”, deia Marina mentre Diana comentava que una amiga seva que havia d’arribar des de Portugal havia anul·lat el viatge.

A prop seu els parisencs Thierry i Marie deien que havien anat a la Rambla “per participar en l’homenatge” i que en un cas així és important “no canviar els hàbits”. Al museu hi havia ahir al voltant d’un 60% menys de l’afluència habitual, segons explicaven alguns treballadors, que també manifestaven el seu malestar per com va anar tot la tarda de l’atac: “Malgrat que no hi va venir ningú, no es va tancar abans i nosaltres vam estar fins tard molt neguitoses a la porta.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Elisabeth Megias
Alcaldessa de Tordera (Junts)

“Volem fer canvis estructurals i de pes dins de l’Ajuntament”

Tordera
Nil Papiol
Alcalde d’Hostalric (Sumem per Hostalric)

“Els ingressos per turisme han pujat un 28% en tres anys”

Hostalric
política

La CE tindrà en compte l’aval de la Comissió de Venècia a l’amnistia

madrid
Les Preses

Desmenteixen l’autoria de Les Preses 2020-2030

Kenya

El cap de l’Exèrcit mor en un accident d’helicòpter

Barcelona
país basc

L’Audiencia Nacional tramita una denúncia contra Otegi

barcelona
escòcia

Acusen el marit de Nicola Sturgeon de malversació de fons

Pròxim Orient

Els EUA veten l’admissió de Palestina com a membre de ple dret de l’ONU