Política

Polèmica pel groc dels Bordegassos en un anunci solidari

Denuncien el vet en un vídeo per al Sant Joan de Déu, l’hospital ho atribueix a l’agència i li ordena que els inclogui

La polèmica pel color groc també ha esquit­xat el món cas­te­ller, el de la salut i la soli­da­ri­tat, tot i que sem­bla que no anirà a més i els actors impli­cats han arri­bat a un acord. Ahir al matí, els Bor­de­gas­sos de Vila­nova, que des de la seva fun­dació l’any 1972 ves­tei­xen de groc, van fer un comu­ni­cat en què lamen­ta­ven que a pocs dies de par­ti­ci­par en la gra­vació d’un anunci per a l’hos­pi­tal Sant Joan de Déu –s’havia de fer dis­sabte– l’empresa res­pon­sa­ble de fer-ne la rea­lit­zació els havia comu­ni­cat que tenia “un pro­blema inne­go­ci­a­ble amb el color groc” i els pro­po­sava un altre color, fet al qual es van negar. En un extens comu­ni­cat, la colla mos­tra “sor­presa, dis­gust i incom­prensió” perquè “algú” havia vetat el groc, inde­pen­dent­ment que “sigui el color de la lluita con­tra el càncer infan­til” i cre­uen que se’ls dis­cri­mina “perquè algú podria arri­bar a rela­ci­o­nar el nos­tre groc amb la demanda de lli­ber­tat als pre­sos polítics. En rei­te­ra­des oca­si­ons lamen­ten que aquest “algú” pren­gui aquesta decisió, perquè “accepta entrar en la para­noia con­tra el groc o que es doblega davant qui, supo­sa­da­ment, es podria ofen­dre”.

La reacció de l’hos­pi­tal va ser des­mar­car-se d’aquesta decisió i atri­buir-la a l’agència Dou­bleYou, con­trac­tada per dur tota la cam­pa­nya amb la qual han de recap­tar més de 14 mili­ons per cons­truir el cen­tre d’onco­lo­gia pediàtrica més gran d’Europa. Fonts del cen­tre van dir ahir que els havien comen­tat que “per motius de cre­a­ti­vi­tat no els va anar bé que la samar­reta fos de color groc” i lamen­ten que en algun moment de la cadena de con­tac­tes entre l’hos­pi­tal, l’agència, la pro­duc­tora de l’anunci, la pro­mo­tora dels Bor­de­gas­sos i la colla “s’hagi deci­dit que era per qüesti­ons polítiques”. Per aquest motiu ahir s’hi van posar en con­tacte direc­ta­ment per lamen­tar el malentès i asse­gu­rar-los que podien col·labo­rar en l’anunci amb el color de la seva camisa, jun­ta­ment amb altres colles, que es farà en una altra data com havien orde­nat a l’agència. El rela­ci­ons públi­ques dels Bor­de­gas­sos, Pere Gassó, va adme­tre: “Hi col·labo­ra­rem”, perquè “també som donants”, però va evi­tar asse­nya­lar un cul­pa­ble i es va reme­tre al comu­ni­cat del matí. La colla va rebre mol­tes mos­tres de suport a les xar­xes, també d’altres cas­te­llers i de la Coor­di­na­dora de Colles Cas­te­lle­res.

Fonts de l’agència Dou­bleYou ho van cir­cums­criure a “deci­si­ons tècni­ques” que s’apli­quen en pro­duc­ci­ons audi­o­vi­su­als rela­ci­o­na­des amb qüesti­ons de “cro­ma­tis­mes, ves­tu­ari o del moment del dia del rodatge”. Per això es va con­si­de­rar que, per un tema estètic, el groc més fosc de la camisa de la colla “no era el més adi­ent” per a la imatge cor­po­ra­tiva que té l’hos­pi­tal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia