Política

Maragall reobre l’oficina del govern a Washington

Maragall assegura que estarà en sintonia “amb el que Catalunya expressa”

El con­se­ller d’Acció Exte­rior, Ernest Mara­gall, va reo­brir ahir les ofi­ci­nes diplomàtiques que van ser tan­ca­des fa un any en apli­cació de l’arti­cle 155 de la Cons­ti­tució. “Després d’un any d’obs­cu­ri­tat, avui comença un període llarguíssim de llum intensa i horitzó ample, que vol dir molta presència, molta feina amb una ambició legítima”, va dir Mara­gall un cop inau­gu­rada la dele­gació cata­lana a Was­hing­ton, la pri­mera fora d’Europa.

Mara­gall va lliu­rar la repre­sen­tació diplomàtica després d’un con­curs públic a Victòria Alsina, que pren el relleu d’Andrew Davis, l’ante­rior dele­gat de la Gene­ra­li­tat als Estats Units, des­tituït fa un any. Alsina con­si­dera el nome­na­ment un “orgull” i va avançar que el seu objec­tiu serà “recu­pe­rar la nor­ma­li­tat”. A par­tir d’ara Alsina i la dele­gació tre­ba­lla­ran “amb l’expec­ta­tiva que Cata­lu­nya tin­gui un reco­nei­xe­ment de la seva con­dició com a país”. “L’agenda cata­lana és clara a Was­hing­ton, és exac­ta­ment la mateixa que l’agenda de Bar­ce­lona (...) No ens resig­nem a cap tipus de silenci”, va afe­gir-hi. Mara­gall va expli­car que aquesta agenda es basa en aquests moments en con­cep­tes com “democràcia i lli­ber­tat” i que una de les fun­ci­ons de la dele­gació serà difon­dre la situ­ació dels polítics inde­pen­den­tis­tes que estan en presó. “Aquesta situ­ació afecta de ple les ins­ti­tu­ci­ons i la soci­e­tat cata­lana i seria absurd que això no estigués pre­sent en la nos­tra manera de repre­sen­tar la soci­e­tat cata­lana”, va afir­mar. També va asse­gu­rar que la dele­gació trac­tarà d’“influir en tot allò que afecti Cata­lu­nya” i que ho farà “ amb abso­luta con­vicció”.

Mara­gall també es va refe­rir al que con­si­dera “el soroll” en “to amenaçant ” del minis­tre espa­nyol d’Exte­ri­ors, Josep Bor­rell, sobre l’acció exte­rior cata­lana i va afir­mar: “ Ni ens interessa, ni ens afecta, ni ens can­viarà el que fem aquí.” Mara­gall es va reu­nir amb el con­gres­sista repu­blicà Mario Díaz-Balart —que el març de 2017 ja va rebre l’expre­si­dent Puig­de­mont —i va dir que aviat hi haurà nous con­tac­tes amb mem­bres del Congrés i del govern dels Estats Units pre­o­cu­pats per la situ­ació política a Cata­lu­nya. I la set­mana que ve, sis noves dele­ga­ci­ons més.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia