Política

2020

Nova denominació oficial dins de la UE

Holanda renuncia al seu nom

Des del dia de cap d’any, el país de les tulipes es coneix només com a Països Baixos

El canvi respon a una estratègia per renovar la imatge de l’estat nòrdic i impulsar-ne les exportacions i un turisme sostenible

Els holandesos competiran aquest any a Eurovisió i en els Jocs Olímpics sota la nova denominació

Des del dia de cap d’any, Holanda ha dei­xat de ser Holanda. A par­tir d’ara, l’estat situat al nord de Bèlgica i a l’oest d’Ale­ma­nya serà reco­ne­gut única­ment com a Països Bai­xos. Ho ha deci­dit el govern holandès com a part d’una estratègia per reno­var la imatge glo­bal del país. La decisió té l’aval del món empre­sa­rial i de l’orga­nisme esta­tal de turisme.

El canvi de nom ha cos­tat 200.000 euros a les arques públi­ques, però el govern de la Haia con­si­dera que es tracta d’uns diners ben inver­tits, ja que es poten­ciarà la imatge del país del for­matge i les tuli­pes. De fet, el nom Holanda designa només dues de les dotze províncies del país: l’Holanda sep­ten­tri­o­nal –on hi ha Ams­ter­dam– i l’Holanda meri­di­o­nal, que inclou ciu­tats com ara Rot­ter­dam i la Haia. El nom d’aquesta regió, on s’ha con­cen­trat tra­di­ci­o­nal­ment la riquesa del país, i també el turisme, és la que ha aca­bat iden­ti­fi­cant el con­junt del ter­ri­tori. El govern sosté que el canvi per­metrà acla­rir aquesta con­fusió i evi­tar que la imatge del país quedi asso­ci­ada només a Ams­ter­dam i al seu famós dis­tricte de llums ver­mells, i poten­ciar visi­tes en altres zones del país. L’ope­ració, de mar­cat caràcter comer­cial, aju­da­ria així a posar fi al turisme mas­siu, barat i aeri que viatja sobre­tot a Ams­ter­dam, una pressió que ha dut les auto­ri­tats locals i els habi­tants a exi­gir que s’aposti per un turisme sos­te­ni­ble i res­pectuós amb la ciu­tat. El canvi de nom ser­vi­ria també per des­lli­gar el país d’altres aspec­tes amb què està mun­di­al­ment asso­ciat, com ara la cul­tura del con­sum recre­a­tiu de dro­gues.

Així, en el marc de la nova estratègia, Països Bai­xos serà el nom amb què els holan­de­sos com­pe­ti­ran en el fes­ti­val d’Euro­visió, que se cele­brarà a Rot­ter­dam el maig vinent, i en els Jocs Olímpics d’aquest estiu a Tòquio. També la selecció esta­tal de fut­bol –l’hereva de la mítica taronja mecànica lide­rada per Johan Cruyff–es conei­xerà única­ment com a Països Bai­xos. El govern insis­teix que aquest nou enfo­ca­ment pragmàtic aju­darà a impul­sar les expor­ta­ci­ons, el turisme i l’esport i “les nor­mes i els valors holan­de­sos”. Una por­ta­veu del Minis­teri d’Afers Estran­gers va des­ta­car també el caràcter trans­ver­sal de la decisió de l’exe­cu­tiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia