Política

Estats Units

Benvinguts a la xarxa Trump

L’expresident anuncia el llançament d’una plataforma de xarxes socials pròpia

Pretén “resistir la tirania del Big Tech” i competir en el món de la informàtica

Fa deu mesos, arran de l’assalt al Capitoli, Twitter va blocar el compte oficial de l’aleshores president dels Estats Units, Donald Trump, per haver incitat des d’aquesta xarxa social a la insurrecció del 6 de gener. Des d’aleshores, l’expresident ha intentat fer-se visible i mantenir alçat el seu megàfon, conscient que gràcies a les xarxes socials va ser capaç de mobilitzar els seus electors i així arribar a la Casa Blanca. Però tots els intents, fins ara, han resultat fallits. Primer a través d’un blog personal i després, en un intent a la desesperada per recuperar el seu compte personal a Twitter, presentant una demanda a Florida per intentar obligar l’empresa tecnològica a restablir-lo, però no se’n va sortir.

Lluny de quedar-se de braços plegats, Trump ha contraatacat de nou. I ho ha fet anunciant el llançament de la seva pròpia plataforma de comunicació i de xarxes socials: Trump Media & Technology Group (TMTG). L’aplicació s’anomena Truth Social (veritat social) i té com a objectiu ser un competidor nat de les empreses de Big Tech. TMTG apareixerà al Nasdaq mitjançant una fusió amb Digital World Acquisition Group i la transacció està taxada en fins a 1.700 milions de dòlars (uns 1.460 milions d’euros).

El projecte té una intenció clara: “Resistir la tirania de Big Tech”, va dir en un comunicat Trump. “Vivim en un món on els talibans tenen una presència enorme a Twitter, tot i que el vostre president nord-americà favorit ha estat silenciat. Això és inacceptable”, va afegir.

De l’anunci n’ha transcendit la imatge corporativa de TMTG i l’aplicació Truth Social, que té una semblança a Twitter: missatges curts i l’ús de l’@. Una aplicació que ja està disponible per a la seva precomanda a l’App Store d’Apple i que es preveu que es llanci al mercat el mes vinent.

Programació de vídeo

La companyia està estudiant ampliar els seus serveis a través d’una programació de vídeo a la carta anomenada TMTG + que inclouria programes d’entreteniment, notícies i podcasts. A més, el lloc web de TMTG inclou un gràfic dels seus possibles competidors potencials, que van des de Facebook i Twitter fins a Netflix i Disney + fins a CNN. I va més enllà: TMTG pretén fer-se un lloc en el sector informàtic i els pagaments en núvol i suggereix que pretén competir amb Amazon, Microsoft, Google i Stripe.

L’anunci coincideix amb el moment més baix de popularitat del president nord-americà, Joe Biden, i, fins i tot, algunes enquestes apunten a un empat tècnic en les eleccions presidencials del 2024 en el cas hipotètic que Trump tornés a presentar-se com a candidat dels republicans. Davant d’aquest escenari, Trump is coming?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

política

Aprovada la partida urgent de 142 milions per fer front a la sequera

barcelona
política

El Parlament convalida el decret per salvar 1.850 milions dels pressupostos fallits

barcelona
orient mitjà

Creixen els temors d’una incursió de l’exèrcit israelià a Rafah

barcelona
judicial

La Fiscalia de l’Audiència Nacional veu terrorisme al cas del Màgic

barcelona
orient mitjà

Von der Leyen demana a Israel i l’Iran que frenin l’escalada

barcelona
índia

Arrenca el procés electoral més gran i més llarg del món

barcelona

Israel llança un atac limitat de represàlia contra l’Iran

barcelona
Elisabeth Megias
Alcaldessa de Tordera (Junts)

“Volem fer canvis estructurals i de pes dins de l’Ajuntament”

Tordera
Nil Papiol
Alcalde d’Hostalric (Sumem per Hostalric)

“Els ingressos per turisme han pujat un 28% en tres anys”

Hostalric